Aviseringar
Rensa alla

Skaffa barn


Ämnesstartare

Hej. Jag har funderat lite på att skaffa barn.. Jag pratade med en kompis om det här, men hon tyckte inte det var en bra idé. Min pojkvän däremot hade inget emot det, fast inte just nu. Är det en dålig idé att försöka skaffa barn om ett halvår eller något?
Jag fattar ju att folk kommer ha mycket att säga till om det. Jag är 17 i år, så jag tycker inte det är så farligt.
Hur tycker ni att jag ska göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Om du känner att du är beroende av våran röst tror jag att det är bäst att ni väntar... [zzz]


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Är det en dålig idé att försöka skaffa barn om ett halvår eller något?

ja. vänta tills du är klar med gymnasiet åtminstone.


   
SvaraCitera

Vänta tills efter gymnasiet. Sen kan du köra på.


   
SvaraCitera

Barn ska inte skaffa barn!!


   
SvaraCitera

Ju mer man hinner göra innan man skaffar barn desto mer praktiskt är det. Det gäller bara att väga in sina biologiska begränsningar också, men det behöver du ju inte tänka på än.


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Är det en dålig idé att försöka skaffa barn om ett halvår eller något?

Helt otroligt dum idé.


   
SvaraCitera
Draug

Rosaelifant:

Är det en dålig idé att försöka skaffa barn om ett halvår eller något

är ju mest praktiskt att gå färdigt skolan först, Men om ni verkligen vill och känner att ni är redo att bli föräldrar så varför inte. Gör de som känns bäst![smile]


   
SvaraCitera

stereo total:

Barn ska inte skaffa barn!!


   
SvaraCitera
time
 time

Nej, det är en dum idé. Jag förstår känslan av vilja skaffa barn men det är fullständigt oansvarigt att sätta ett barn på jorden innan man är helt och hållet, hundraprocentigt, självständig, och det är du inte som sjuttonåring, hur du än vänder och vrider på steken. Det finns naturligtvis situationer där folk i din ålder och till och med yngre fått barn men i de få fall där det gått helt okej har de haft enormt ekonomiskt stöd från sina föräldrar och/eller haft en partner som varit äldre och färdigutbildad.

När man är sjutton har man dessutom ingen aning om vad man vill göra om ett halvår eller år eftersom utvecklingen fortsätter rusa framåt varje dag. Jag var en helt annan människa än jag är idag när jag var 17, precis som jag var en annan människa än idag när jag var 18, 19 och när jag fyllde 20.

Så du får ställa dig själv frågan: Kan du ta hand om ett barn? Är du redo att ge upp vänner och festande och allt som hör ungdomen till? För när du väl har ett barn kommer det inte vara tal om att gå ut på krogen när andan faller på, ta ett glas i sommarvärmen med vännerna eller någonting. Du kommer vara totalt bunden till ditt barn i åtminstone sjutton år till. Är du redo för det?


   
SvaraCitera