Aviseringar
Rensa alla

Skaffa barn eller inte?


njae, är inte särskilt barnkär men hoppas verkligen att det ändras


   
SvaraCitera

Ja, när vi har varit ihop i några år. 30-årsåldern tycker jag är bra 🙂


   
SvaraCitera

känns inte realistiskt o sikta på annat än typ 35 med tanke på trög personlighet o livssituation

har några vänner som ska få barn nu (24) o blir nästan lite avis

e dumihuve


   
SvaraCitera

Ibland får jag en sådär stark längtan efter barn, typ om jag ser en ensam gråtande unge på gatan går jag alltid fram och försöker hjälpa hen. Blir alltid väldigt känslosam då och vill ha ett barn Rodnar Mrn när jag ssitter barnvakt till mina syskon känner jag intr desamma.  Gillar bara barn utanför familjen hehe...


   
SvaraCitera

Möjligen om jag mår bra och har ett stabilt liv om tio år, men verkligen inte nu. Tycker det borde heta "skaffa människa" i stället, btw.


   
SvaraCitera

Schism:
Möjligen om jag mår bra och har ett stabilt liv om tio år, men verkligen inte nu. Tycker det borde heta "skaffa människa" i stället, btw.

ja eller "göra ny människa"


   
SvaraCitera

Aldrig. Mitt mål är att en dag kunna slappna av och bara njuta av livet, vilket vore helt omöjligt med ett sådant ansvar. Nöjer mig med katter.


   
SvaraCitera

Tjohej:
 Dock har jag funderat många gånger på att skaffa tjej som redan har barn, så slipper jag sexet.

de flesta har inte sex primärt för att skaffa barn

ont

ah, om typ 3 år känns lagom


   
SvaraCitera

Blivande_japan: de flesta har inte sex primärt för att skaffa barn

Nej, det vet jag om. Men det är enda anledningen jag ser till att jag personligen skulle ha sex. Jag kanske ändrar syn på samlag då jag själv upplevt det.


   
SvaraCitera

Skulle nog aldrig våga genomgå en graviditet uh. Och en förlossning sedan...... uhu. Ska ha planerat kejsarsnitt då iaf. Men ja, man ser väl annorlunda på det när man är beredd och verkligen vill ha barn kanske. Eller så kör jag med surrogatmamma hehehe.


   
SvaraCitera

isola: Eller så kör jag med surrogatmamma hehehe.

tkr det känns lite vidrigt. adopterar nog hellre då


   
SvaraCitera

Jag skulle gärna kunna tänka mig ett barn ungefär vid 30 år åldern kanske?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tkr det känns lite vidrigt. adopterar nog hellre då

det är ju lite samma grej fast ungen är din och din partners, men ja, det känns fel att dra in någon annan i det. egentligen borde väl alla adoptera då jorden redan är så överbefolkad och så många ungar lider.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag vill nog ha barn, helst innan 30, det första åtminstone. Vill vara ung så jag har så mycket ork som möjligt så länge som möjligt och inte behöva stressa för att hinna skaffa ett syskon. Jag ser helst att jag är i en stabil relation när detta sker och att denne partner gillar djur pga vill att mina barn ska växa upp med en hund i hemmet.


   
SvaraCitera

Är osäker, men ska iallafall inte ha barn förrän om tidigast 5 år (säger jag nu..). Vet inte om jag vill ha det ansvaret, samtidigt känns det lite som "meningen med livet" är att skaffa barn men det är nog bara något jag blivit itutad.


   
SvaraCitera