Aviseringar
Rensa alla

Skaffa barn som homosexuell?


Ämnesstartare

Jag är homosexuell och hoppas såklart att jag ska hitta en pojkvän snart. Saken är den att jag vet att jag vill skaffa barn. Kan faktiskt inte tänka mig att vara över 35 40 någonting och inte ha barn, vad ska man då leva för liksom? Men jag är lite orolig för att jag inte ska kunna få barn som homosexuell [sad]

Vad finns det egentligen för alternativ? I dag så kan man ju adoptera i Sverige men nästan inga länder vill adoptera till homosexuella så det kommer nog inte gå ändå 🙁 Dessutom så vill jag nog helst ha egna barn med mina gener...

Ett alternativ är ju att skaffa barn med surrogatmamma eller vad det heter, alltså att jag gör en tjej gravid och sedan föder hon ungen och så får jag och min pojkvän ta hand om det. Men kan man göra så?

Det jag helst vill är nog att skaffa barn med en bra tjejkompis, och så att hon också få vara en del i barnets liv alltså, men hur många tjejer finns det som är villiga att föa fram ett barn till sin homosexuella kompis liksom? [n] Dessutom så har svårt att förstå mig på tjejer så vet inte hur man blir kompis med en?

Åh det här ger mig bara ångest, kommer aldrig få bli pappa. [sad]
Varför kan inte bara två killar skaffa biologisk avkomma med varandra? Vore så mycket lättare...


   
Citera

det är vettigt att ha någon som har lite mammaroll, någon som hälsar på åtminstone. Alla vet ju hur konstiga ungar blir när de bor ensam med sin pappa/mamma.

Jag tror det kommer bli väldigt svårt att adoptera, men inte omöjligt.
Lycka till.


   
SvaraCitera

batleth:

Varför kan inte bara två killar skaffa biologisk avkomma med varandra?

Den tekniken är på väg. Man håller på och forskar på hur man ska kunna framställa stamceller från vanliga celler, och när man kommit dit kan man differentiera fram könsceller. För heterosexuella par beräknar man att detta kommer att finnas inom 5-10 år, och forskningen kommer särkert att sträcka sig mot homosexuella med (eftersom man förutom differentieringen måste slå ut vissa gener och uppreglera andra för att skapa äggceller från spermier). Kommer man bara förbi det skulle man t.o.m. kunna vara både mamma och pappa åt sitt eget barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådana som du ska inte ha barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dhagor:

Den tekniken är på väg.

Ja jag har hört lite om det. Men känns inte som att det kommer komma förens det är försent för mig, iaf inte att det kommer tillåtas. [sad]

BTW, varför måste man ha stamceller som man gör till könsceller? Kan man inte bara ta könsceller från början och bara ändra lite med generna så att det blir ett ägg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pelle Pelikan:

Sådana som du ska inte ha barn.

Varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Varför inte?

Barn ska inte växa upp med perversa människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pelle Pelikan:

Barn ska inte växa upp med perversa människor.

Jag är inte pervers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Jag är inte pervers.

Jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men skaffa barn med ett lesbiskt par kanske är det bästa? Fast jag gillar inte lebbar direkt... [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pelle Pelikan:

Jo.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Perversion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Perversion

Du är bög = pervers.


   
SvaraCitera

http://www.familjeliv.se Där kan du diskutera det med homosexuella par som skaffar barn ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Ett alternativ är ju att skaffa barn med surrogatmamma eller vad det heter, alltså att jag gör en tjej gravid och sedan föder hon ungen och så får jag och min pojkvän ta hand om det. Men kan man göra så?

Tyvär verkar det inte finnas nått bra system för det.

Var ju ett lesbiskt par i USA t.ex. som tog ungen, och sen tvingade en av de 2 bögarna, (den biologiska pappan) att paya child support.

Inte speciellt roligt.

Du får väl hitta en lebb du litar på.


   
SvaraCitera

Pelle Pelikan:

Du är bög = pervers.

[tired]

Hellre att en homosexuell blir pappa än en sån jävla trångsynt och korkad människa som du skulle skaffa dig en avkomma.


   
SvaraCitera