Aviseringar
Rensa alla

skaffa dreads? tips tack !!


Bara gör det. Jag vet att du vill [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

Bara gör det. Jag vet att du vill

haha [smile] ja.. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våga![bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Våga!

jag vill våga! [bigsmile]

men tänk om det blir fult. så blir jag typ forever alone med korvar på huvudet!! haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

hur gjorde du dina?

Frisör tuperade och trasslade till dem. Skulle aldrig ha i vax eller annat.

eeeema:

jag vet hur man gör dreads på det sättet jag vill ha dom

Helt säker?
När jag var på frissan var det flera som höll på och de gjorde nästan lika dant - men det blev ändå skillnader i dreadsen. Vissa blev väldigt bubbliga och knotiga.

Capture:

Har använt lite allt möjligt

Har du använt Reporia? Eller annan tvål med tjära? Reporia kostar bara 19 spänn och ska vara väldigt bra för lite allt möjligt eftersom det innehåller tjära.
Image

eeeema:

men tänk om det blir fult. så blir jag typ forever alone med korvar på huvudet!! haha

Ingen risk. Men du kan ju börja med en - och du kan ju göra så att den inte börjar precis vid hårbotten. Om du inte gillar den sedan så är det bara att klippa bort. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

jag vill våga! [bigsmile]

Och förresten - har det här något att göra med den där duktiga tjejen som var med i Idol förra veckan? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Helt säker?
När jag var på frissan var det flera som höll på och de gjorde nästan lika dant - men det blev ändå skillnader i dreadsen. Vissa blev väldigt bubbliga och knotiga.

nja, helt säker är jag ju inte. men jag är inte helt säker på hur jag vill ha dom heller, haha.ganska säker på hur jag vill att det ska sse ut dock. vill inte ha för tydliga dreads, utan mer att håret bildar dreads längre ner.

Myksa:

Ingen risk.quote]
hoppas på det, haha!

Myksa:

Och förresten - har det här något att göra med den där duktiga tjejen som var med i Idol förra veckan?

har tänkt på det innan, men det har inte blivit av. och ja, jag tror moa fick mig att börja fundera på det igen. fast, tkr inte hennes dreads är dom snyggaste. men when i held ya är grym!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad lyckades jag med för skum citering? jaja, du ser säkert vad jag skrivit [smile]


   
SvaraCitera

Capture:

Om du inte använder vax är det rätt enkelt att kamma ur dem när de är nygjorda. Då har de inte hunnit dreada ihop sig på riktigt utan är bara tovigt hår.

då är de ju också som allra fulast. så om man kommer över det stadiet så är det ju bra

Capture:

naturliga, mycket charmigare

[y][y][y]
Sedan kan man ju "hjälpa" dem även fast man kör någorlunda naturligt. virka lite här, virka lite där, kanske tupera lite, dra isär om man ser att man håller på att få en bäversvans osv


   
SvaraCitera

Myksa:

När jag var på frissan var det flera som höll på och de gjorde nästan lika dant - men det blev ändå skillnader i dreadsen

ofta man vill att alla ska se likadana ut? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

vill veta mer? om tvätting osv. vad som skulle ske om jag kom på att ta bort dom. går det att kamma ut rätt mkt om man inte har vax? hur mkt kan man åka på att klippa mm

Det mesta går kamma ut om man orkar. [smile]

eeeema:

nja, helt säker är jag ju inte. men jag är inte helt säker på hur jag vill ha dom heller, haha.ganska säker på hur jag vill att det ska sse ut dock. vill inte ha för tydliga dreads, utan mer att håret bildar dreads längre ner.

Gör dom själv då. Eller vänta tills håret trasslar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

Sedan kan man ju "hjälpa" dem även fast man kör någorlunda naturligt. virka lite här, virka lite där, kanske tupera lite, dra isär om man ser att man håller på att få en bäversvans osv

jo, det är klart [smile] funderar på att göra såhär, köpa dreadschampoo, och inte borsta håret. sen börja göra lite hm.. "slarviga" dreads allt efter som. borde funka, eller? blir nån slags blanding av naturliga och inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

jo, det är klart [smile] funderar på att göra såhär, köpa dreadschampoo, och inte borsta håret. sen börja göra lite hm.. "slarviga" dreads allt efter som. borde funka, eller? blir nån slags blanding av naturliga och inte.

Gjorde så. Det blev bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Gjorde så. Det blev bra.

va bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

va bra [y]

Det blev bara trassligt i topparna först... och underst. såg ut som trädrötter lr nåt. gillade det.
Image


   
SvaraCitera