Aviseringar
Rensa alla

Skaffa kompisar?


Ämnesstartare

Vad skulle ni säga är det bästa sättet att skaffa nya kompisar om man inte trivs på sitt gymnasium och inte är intresserad av sport. Jag är istället intresserad av bild, kreativitet osv.

Några förslag?


   
Citera

Vad hindrar dig ifrån att skaffa vänner?


   
SvaraCitera

theyo:

Jag är istället intresserad av bild, kreativitet osv.

Finns det inga grupper/föreningar där man håller på med sådant som du kan träffa istället?


   
SvaraCitera
B3ll4

Prata med folk. Man måste väl inte ha exakt samma intressen för att kunna vara vänner :S speciellt inte om man går på samma skola.


   
SvaraCitera

UM [party]


   
SvaraCitera

B3ll4:

Man måste väl inte ha exakt samma intressen för att kunna vara vänner


   
SvaraCitera

det finns två typer av kompistrådar här såna som din och såna om hur svinaktiga kompisar är.. tänk efter före.


   
SvaraCitera

OF 5:

det finns två typer av kompistrådar här såna som din och såna om hur svinaktiga kompisar är.. tänk efter före.

Menar du att det är bättre att vara ensam?


   
SvaraCitera

theyo:

Jag är istället intresserad av bild, kreativitet osv.

Konstkurser kanske.
Annars kan du få vänner över nätet.

Men du menar alltså att det inte finns någon på ditt gymnasium som du skulle kunna bli vän med?


   
SvaraCitera

antrax:

Menar du att det är bättre att vara ensam?

Bättre nej. Men kan ju bara säga att det känns jäkligt bra att slippa alla problem som folk får när dem har vänner.


   
SvaraCitera

OF 5:

Bättre nej. Men kan ju bara säga att det känns jäkligt bra att slippa alla problem som folk får när dem har vänner.

Men allt det positiva då?
har inte så mycket problem mad mina vänner iaf.


   
SvaraCitera

antrax:

Men allt det positiva då?
har inte så mycket problem mad mina vänner iaf.

vet inte hur det är, det hör man ju aldrig något om.


   
SvaraCitera

OF 5:

vet inte hur det är

[shake][sad]
Har du ingen som du kan räkna som vän öht?

OF 5:

det hör man ju aldrig något om.

Hör ofta om folk som älskar sina vänner hit och dit, och som ska iväg och umgås osv.
Folk måste väl inte skriva om sin vänskap för att man ska förstå att de gillar den?


   
SvaraCitera

antrax:

Hör ofta om folk som älskar sina vänner hit och dit, och som ska iväg och umgås osv.
Folk måste väl inte skriva om sin vänskap för att man ska förstå att de gillar den?

Absolut inte men har man ingen egen erfarenhet av det och aldrig hört hur bra det kan vara så får man en ganska entydig bild tyvärr.


   
SvaraCitera

OF 5:

Absolut inte men har man ingen egen erfarenhet av det och aldrig hört hur bra det kan vara så får man en ganska entydig bild tyvärr.

Okej, säger det nu då; Det kan vara helt awesome att ha vänner. Alla relationer medför krångel, så är det. Men jag tycker definitivt att det är värt det.

Där får du en ny bild av hur det kan vara.


   
SvaraCitera