Aviseringar
Rensa alla

Skaffa ny umgängeskrets


Ämnesstartare

De senaste 3 åren så har jag upptäckt att mina gamla kompisar och jag blivit helt oliksinnade. De har liksom startat sin egen grupp, de har sin lilla kultur och accepterar i princip bara personer som är som dem. Jag är i princip den enda som inte passar in. Visst, detta är ett vanligt fenomen men de är lite speciella, vilket har fått mig att tro att deras synsätt är väldigt konstigt. De är i sin grupp, kör sitt race och har bara sina saker i huvudet. De verkar om inte annat ha gemensamma intressen.

Dessa personer vill tydligen inte hålla någon kontakt alls med en längre, inte ens de jag kunde ansé som mina bästa kompisar tidigare, förutom när de ska ha ut något av det, vilket känns väldigt motiverande. Med andra ord så så vill de inte veta av en princip. Har nog haft oturen att hamna i närvaron av skumma personer sedan första början, men älta saker ska man inte göra.

Har ju dessutom flyttat nu till en annan ort. Jag har nog gått avskild från folk till större delen nu under dessa åren. Jag ångrar nästan lite grann att jag inte dissade dessa personer på en gång, de är rent utav falska, osolidariska och konstiga. De kan inte säga saker rakt ut till en heller, de döljer saker och vägrar saker till en direkt. Vi är inte ovänner på något sätt, utan de håller sig för sig själv och jag som inte är en av deras skumma "kultur" håller mig med mitt. De har inga intentioner att vara med och göra något heller, utan kommer antingen på bortförklaringar eller ignorerar en (händer oftast). De vill inte ens träffas, surra och ta igen lite saker efter man ha varit borta i flera månader. Varför undviker de en, och kommer snabbt som fan när de vill att man ska göra dem en tjänst?

Hela min relation till dessa "kompisar" har helt enkelt byggt på att de inte ens orkar träffa en fast det sker en gång varannan vecka.

Så då är frågan vart man kan träffa folk någonstans. Personligen tycker jag att krogen är ett värdelöst ställe, det är bara hög musik och opersonligt. Det är enligt mina erfarenheter väldigt svårt att få ny bekantskap med folk när man väl har kommit ur sin ursprungliga krets. Det är ju oftast de människor man växer upp med, man brukar hålla kontakten med om jag inte har fel. Har säkert blivit ganska osocial med tanke på att man haft så konstiga kompisar. Men som sagt, jag pallar inte leka filosof och försöka klura ut vad som försigår i deras ologiska tankar utan lägger allt bakom mig och skapar mig ett nytt liv. De kör ju bara sitt race, varför ska man sitta och snurra tummarna medan de springer runt och rantar runt [n]

Någon som har upplevt något liknande tidigare förresten? Förstår inte hur de tänker, utan döljer bara saker och har sin lilla rövslickargrupp.


   
Citera
Ämnesstartare

bra initiativ [y]

har dock inte själv några bra svar på frågan, så det överlämnar jag till någon annan.


   
SvaraCitera

Skolor och gymnasier och högskolor är till för sådant 🙂


   
SvaraCitera

samma här men ajg ordkar itne eftersom nya mennskor e löäskiga


   
SvaraCitera

Kan inte säga att jag varit med om något liknande, nästan alla kompisar jag har har hängt med sen dom tidiga skol/dagis åren.
Men lät bra att du tagit dig ifrån de där "kompisarna" iallafall. [y]

Och som xparn skrev så är ju alla sorts skolor, vilken man än går i, ett bra ställe att hitta folk som delar samma intressen/åsikter och sådär.
Utöver det så kan du ju alltid börja med någon aktivitet som du själv tycker är rolig/intressant och därigenom träffa folk som iallafall har intresse som du.


   
SvaraCitera

Vad gör du om dagarna? Pluggar/ jobbar...?

Jag tycker det verkar som att tonåren är de åren det verkar svårast att skaffa nya vänner, men kanske också då det händer mest, man ändras mest, "hittar sig själv"...

När man är liten är det lätt att skaffa vänner.
"Hej vad heter du?" ... "ska vi leka?"

Sen börjar skolan o så är det inte lika lätt längre.

Men efter gymnasiet verkar det bli lättare igen. Speciellt via jobb o skola, där man träffar mycket samma folk dagligen, och liksom bildar nån sorts "relation".


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera