Aviseringar
Rensa alla

Skaffa nya vänner


Ämnesstartare

Hej hej
Har insett att jag faktiskt inte har så många vänner som jag längtar efter att umgås med. De i skolan är inte mina bättre vänner och det kan bero på att man blir ihoptvingad med folk för att inte vara ensam. Jag vill skaffa nya vänner men jag vet inte riktigt hur. Det känns lite konstigt att bara gå fram till någon utan något speciellt "ärende". Hur brukar ni göra?


   
Citera
Ämnesstartare

.. ja självklart dog tråden ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en tråd kan inte dö om det ej har varit liv i den.. :)))))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
en tråd kan inte dö om det ej har varit liv i den.. :)))))

Den vart ofödd 🙁


   
SvaraCitera
färg

du kan fråga om du får sätta dig hos några. de flesta är relativt snälla och man blir snabbt inkluderad om man visar intresse. du behöver inte ens säga mycket om du tycker det är jobbigt. är det främst i skolan du vill hitta nya vänner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:
Hej hej
Har insett att jag faktiskt inte har så många vänner som jag längtar efter att umgås med. De i skolan är inte mina bättre vänner och det kan bero på att man blir ihoptvingad med folk för att inte vara ensam. Jag vill skaffa nya vänner men jag vet inte riktigt hur. Det känns lite konstigt att bara gå fram till någon utan något speciellt "ärende". Hur brukar ni göra?

Är i exakt samma sitts som du. Vill träffa nya vänner men vet inte hur...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

färg:
du kan fråga om du får sätta dig hos några. de flesta är relativt snälla och man blir snabbt inkluderad om man visar intresse. du behöver inte ens säga mycket om du tycker det är jobbigt. är det främst i skolan du vill hitta nya vänner?

Nej helst utanför. Kan definiera mig mer med äldre, då jag inte känner mig bekväm med många i min egen ålder. Men självklart vore det trevligt att lära känna några i skolan också men man blir ofta dömd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Är i exakt samma sitts som du. Vill träffa nya vänner men vet inte hur...

Skönt att inte vara ensam iaf.. 


   
SvaraCitera
färg

titanicfanatic:

Nej helst utanför. Kan definiera mig mer med äldre, då jag inte känner mig bekväm med många i min egen ålder. Men självklart vore det trevligt att lära känna några i skolan också men man blir ofta dömd.

varför tror du att du blir dömd?

glöm bara inte att själv inte döma folk enbart pga deras ålder.

har du något intresse? det finns en del ungdomsförbund man kan gå med i, såväl politiska som opolitiska. att träffa folk från internet tycker jag ofta är coolt och ibland kan det leda till längre relationer. jag har också gått fram och pratat med personer jag aldrig träffat förut utan något egentligt syfte och andra har kommit fram till mig. försök vara tillgänglig och inte se det som något konstigt.


   
SvaraCitera

Ett av det viktigaste är kanske att våga gå fram och vara social, du kanske kan fråga någon ''vet du hur mycket klockan är?'' och sen när han svarar så kan du säga ''okej, tack, vad heter du?'' (om du inte känner honom eller henne sen tidigare) och därefter ska du försöka vara social. Brukar funka för mig hehe, det är viktigt att vara avslappnad och få det att se ut som en oförberedd konversation, anpassa den till personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

färg:

varför tror du att du blir dömd?

glöm bara inte att själv inte döma folk enbart pga deras ålder.

har du något intresse? det finns en del ungdomsförbund man kan gå med i, såväl politiska som opolitiska. att träffa folk från internet tycker jag ofta är coolt och ibland kan det leda till längre relationer. jag har också gått fram och pratat med personer jag aldrig träffat förut utan något egentligt syfte och andra har kommit fram till mig. försök vara tillgänglig och inte se det som något konstigt.

Jag är relativt säker på att jag blir dömd av de i min skola på grund av att folk i allmänhet är väldigt dömande då det är ganska mycket statushets.


   
SvaraCitera