Aviseringar
Rensa alla

Skaffa nya vänner..?


Ämnesstartare

Det är så här, jag flyttade i början av sommaren till en helt ny stad, som jag inte alls har varit i innan. Varför jag flyttade var för att min kille fick jobb här, och jag kände att jag ville ha en nystart och förändring så jag var verkligen glad att vi flyttade.

Men nu känner jag att det är ganska ensamt, jag har ju världens bästa kille och han är även min bästa vän. Nu vill hitta nya vänner, för stunden känns det som jag lever bara för min kille och helt glömmer bort mig själv. Jag pluggar på distans så det är ju i princip kört med att hitta nya vänner på den vägen. Hur fasiken hittar man nya vänner när man är nitton och pluggar hemifrån? Det funkar ju inte direkt att köra "ska vi leka"-stilen längre.


   
Citera
Ämnesstartare

PollyPop:

Hur fasiken hittar man nya vänner när man är nitton och pluggar hemifrån?

- Börja på nån regelbunden aktivitet (nån sport, teater, volontärarbete, politisk organisation, AA...?).
- Skaffa ett extrajobb på nåt ställe där många ungdomar jobbar. ADDED BONUS: Du får pengar.
- Lär känna UM:are i din stad. Ta initiativ till träff ("UM-träff i X - intressetråd" är en bra början) och se vad som händer.

Ett annat generellt tips är att försöka maximera din exponering för andra människor när du är ute med din pojkvän, om ni t.ex. går ut. Antar att han får fler vänner än du naturligt genom jobbet. Se till att inte sitta klistrad på honom när ni är ute och rör er bland folk, snacka med andra etc.


   
SvaraCitera

gå med i någon förening eller liknande


   
SvaraCitera

jag tänker försöka få jobb på ett ställe med unga anställda, då jag egentligen inte känner mig ensam men däremot mycket pank och ser det sociala som en bieffekt av att få pengar.


   
SvaraCitera

ja, gå med i nåt.


   
SvaraCitera

hahahahha "vem är det där" jaha, psycho xd


   
SvaraCitera

Känner din kille några i staden eller har ni samma problem?


   
SvaraCitera

PollyPop:

Hur fasiken hittar man nya vänner när man är nitton och pluggar hemifrån?

Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning : om kommunikation människor emellan.

Image

Boken handlar om mänskliga relationer i både affärs- och privatlivet.

Bästa boken jag läst!
2007-05-26 David

Även om boken redan har fått fem stjärnor kan jag inte låta bli att ge den ett par extra! Stora delar av mitt sociala tankesätt har förändrats med hjälp av boken, du måste läsa den. Den är dessutom lättläst!

Läser du bara en bok i ditt liv, läs denna!
2006-10-18 Dennis Meisner

Detta är min Bibel, en bok jag önskar alla läste. Om bara hälften av alla tog till sig lite av det som boken vill förmedla hade världen se annorlunda ut. Det hade varit en fröjd att stå i kö, folk hade slutat klaga på andra, slutat vara avundsjuka, farliga omkörningar i trafiken hade reducerats och famlijegrälen hade minimerats. En bok om värderingar, positivt tänkande, ömsesidig respekt och många många tips som gör vardagen till en fröjd. Denna boken äger jag själv tre exemplar av och lånar ut två av dem så mycket jag bara kan. Den har inte bara ändrat min livsinställning och min tro på mig själv och tro på mina drömmar/mål, den har även gjort det för många andra jag känner. Läser du bara en bok i ditt liv, läs denna! Blev du fängslad av boken rekommenderar jag dig även: Sluta oroa dig, börja leva - Dale Carnegie Tänk rätt bli framgångsrik - Napoleon Hill

Helt underbar
2005-03-15 Lennart

Den här boken är helt underbar. Man får sig en rejäl tankeställare. Den här boken är rena rama bibeln för mig. Världen skulle bli bra mycket bättre om alla hade läst den här boken. Så många självklarheter som man inte ens hade tänkt på. Självklarheter som jag inte sett från det hållet. Det jag skulle önska var att den fanns som talbok på cd.

Alla borde läsa den här boken.
2003-01-07 Nick

Om du någon gång funderat på varför du inte fick din vilja igenom är det här boken du bör läsa. Tycker du någon har behandlat dig orättvist någon gång är det här boken han eller hon bör läsa. Att handskas med människor med hjälp av medmänsklighet, beröm och uppmuntran istället för kritik och hårda ord är en tänkvärd metod som alla borde använda. Praktisera vad boken lär ut och du kommer märka hur du får din omgivning att förstå din syn på saker och ting viklet ofta också leder till att du får din vilja igenom.

Recensionernas Kalla:​ http://www.bokus.com/bok/9789127028791/hur-du-vinner-vanner-och-paverka​r-din-omgivnin​g-om-kommunikation-manniskor-emellan/#customer-reviews


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Känner din kille några i staden eller har ni samma problem?

Ja han känner ju många ifrån jobbet, och han har betydligt lättare att få vänner.


   
SvaraCitera

PollyPop:

Ja han känner ju många ifrån jobbet, och han har betydligt lättare att få vänner.

Super! Då kan du lära känna folk genom honom, eller? Fast kanske blir konstigt men jag vet inte... Har inte kommit till det stadiet än men... Det bör gå. Det kan vara en pytteliten start, så du bekantar dig med några åtminstone.


   
SvaraCitera