Aviseringar
Rensa alla

Skaffa nya vänner..?


Ämnesstartare

Det är så här, jag flyttade i början av sommaren till en helt ny stad, som jag inte alls har varit i innan. Varför jag flyttade var för att min kille fick jobb här, och jag kände att jag ville ha en nystart och förändring så jag var verkligen glad att vi flyttade.

Men nu känner jag att det är ganska ensamt, jag har ju världens bästa kille och han är även min bästa vän. Nu vill hitta nya vänner, för stunden känns det som jag lever bara för min kille och helt glömmer bort mig själv. Jag pluggar på distans så det är ju i princip kört med att hitta nya vänner på den vägen. Hur fasiken hittar man nya vänner när man är nitton och pluggar hemifrån? Det funkar ju inte direkt att köra "ska vi leka"-stilen längre.


   
Citera
Ämnesstartare

PollyPop:

Hur fasiken hittar man nya vänner när man är nitton och pluggar hemifrån?

- Börja på nån regelbunden aktivitet (nån sport, teater, volontärarbete, politisk organisation, AA...?).
- Skaffa ett extrajobb på nåt ställe där många ungdomar jobbar. ADDED BONUS: Du får pengar.
- Lär känna UM:are i din stad. Ta initiativ till träff ("UM-träff i X - intressetråd" är en bra början) och se vad som händer.

Ett annat generellt tips är att försöka maximera din exponering för andra människor när du är ute med din pojkvän, om ni t.ex. går ut. Antar att han får fler vänner än du naturligt genom jobbet. Se till att inte sitta klistrad på honom när ni är ute och rör er bland folk, snacka med andra etc.


   
SvaraCitera

gå med i någon förening eller liknande


   
SvaraCitera

jag tänker försöka få jobb på ett ställe med unga anställda, då jag egentligen inte känner mig ensam men däremot mycket pank och ser det sociala som en bieffekt av att få pengar.


   
SvaraCitera

ja, gå med i nåt.


   
SvaraCitera

hahahahha "vem är det där" jaha, psycho xd


   
SvaraCitera

Känner din kille några i staden eller har ni samma problem?


   
SvaraCitera

PollyPop: