Aviseringar
Rensa alla

Skaffa tjejs telefonnummer


Ämnesstartare

Tjeenare 🙂

Jag har en liten fundering!
Det är så att jag går på en buggkurs eftersom jag tycker det verkar intressant då några kompisar också gör det.

På denna kursen går det en tjej som jag har börjat gilla 🙂
Under kursen så dansar man alltid med flera olika eftersom man byter mellan varje låt.
Första gången jag skulle dansa med denna tjejen så presenterade jag mig som vanligt etc.

Sen är jag inte så bra på namn så naturligtvis glömde jag namnet lika fort vilket jag gör med ALLA.
Men detta var inte så jättesvårt att "luska" fram igen då Facebook finns ^^

I början hade jag lite svårt att komma på något bra att prata om samtidigt som man dansade. Men det var antagligen för att jag var tvungen att vara riktigt koncentrerad på vad jag gjorde samtidigt.
Är ganska bra på att få kontakt med människor så nu när dansen sitter lite bättre kan man fokusera på att prata med tjejen 😀

Enligt Facebook så har hon inte någon kille. Eller vad jag kan se 😛
Jag dansar bara med henne 1-2 låtar under kursen (en gång i veckan).
Hon 88a och jag 91a så det är ju några år i mellan oss vilket suger eftersom tjejer väljer i första hand äldre killar. Dock inget som hindrar mig. Men det försvårar situationen en del om man gillar äldre tjejer 😛

Hur skall jag göra för att få lite mer kontakt med denna tjejen, privat?
Skulle ju kunna lägga till henne på Facebook men vet inte om det är rätt.
Sen dansar dem som känner för det på fredagar. Vilket inte hon gör. Vet inte ens om hon vet om att man kan dansa då.
Jag skulle ju kunna fråga henne ifall hon tänker komma på fredagen, så jag har någon att dansa med? 😉

Ut ifrån min situation. Vilket är det smidigaste sättet att få tag på hennes nummer?
- Fråga rakt ut under den korta stunden vi dansar?
- Fråga om hon tänker komma på fredagen, i så fall kan hon ju ringa eller SMSa, sen ge mitt nummer?

Eller vad är bäst?
Tack på förhand för all hjälp 😀


   
Citera

det var då inte en liten fundering [sad]


   
SvaraCitera

Fråga om hon kommer på fredag och samtidigt kan du passa på att ta hennes nummer. Två flugor i en smäll. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj då 😛
När jag har en fundering så finns det alltid med en massa sub-funderingar ^^

Tänkte lite såhär:
Om jag skriver med all information jag har så får jag precis det svaret jag vill ha. Sen får alla andra det svaret dem också vill ha. Eftersom många sitter i den situationen då dem inte riktigt har så mycket tid på sig att prata med tjejen.
T.ex. på bussen, på krogen, i en affär, på en kurs etc...

Lite krånglig är jag men men 😛


   
SvaraCitera

var med en tjej som var ett par år äldre än mig för ett tag sen som garanterat var för bra för mig, det ska inte vara några problem med den ålders skillnaden enligt mig, but who am i to tell.

skulle däremot rekomendera att fråga ut lite grejer, kolla vad hon gillar etc tills du fått en go kontakt, testa (varsamt) gränserna lite och se vad som är roligt/barnsligt moget/omoget enligt henne sen kan du berätta hur det ligger till för henne, på det sättet kan du säga hur du känner på en nivå som inte får dig att framstå som någon "unge" i hennes ögon.

still, who am i to tell. önskar dig lycka till tho, alla förtjänar en lyckad relation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

Fråga om hon kommer på fredag och samtidigt kan du passa på att ta hennes nummer. Två flugor i en smäll. [y]

Skulle jag kunna göra. Undra bara vad hon får för tanke när jag helt plötsligt vill ha hennes nummer?
"Shit, han gillar mig :S", eller "Ååh, nice". Aah, du fattar 😛

Bara det att jag måste vänta tills nästa fredag eftersom buggkursen var idag (måndag). Så jag träffar henne nästa måndag. Fast jag har tankarna fast på att det borde vara bättre att ge mitt nummer för då har hon valet att ringa/messa mig ifall hon är intresserad.

Just de ja! Glömde att nämna att hon bor 6 mil ifrån mig. Vilket också är ett litet problem. Har varit ihop med en tjej som bor 40 mil ifrån mig så för mig är det inga jätteproblem. Lite småskönt att inte bo precis grannar henne så 😛

Huve:

skulle däremot rekomendera att fråga ut lite grejer

Tack för tipset. Ungefär så jag gör nu 🙂 Har fått fram att hon tänker fortsätta till nästa steg av buggkursen (vilket jag också skall göra). Men är bara att litet problem. Jag har bara ca 3 minuter varje gång vi dansar och den tiden skall egentligen gå till att dansa. Men det är ju ingen som är tyst. Alla pratar ju med den man dansar med.

Så det hade vi varit bättre att ha kontakt på annat sätt.
Träffar, fika, promenad (Y), Facebook, MSN, telefon, SMS etc.


   
SvaraCitera

varför bara telefonnumret när du kan få hela kakan. låter som jag är helt ute och cyklar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Huve:

varför bara telefonnumret när du kan få hela kakan. låter som jag är helt ute och cyklar.

Hehe, då får du definiera "hela kakan"? 😉
Eftersom hon skall gå steg 2 i kursen så kommer jag ju
träffa henne fler gånger. Dock inte prata så mycket varje gång
jag dansar med henne. Men tänkte att telefonnummet är ju alltid en bra början. Man skall ju inte trycka på för hårt. Vet ju inte ens om hon har kille. Men hoppas inte det :/


   
SvaraCitera

jag menar självklart något fruktansvärt sexistiskt.

tycker du ska adda henne på facebook, på så sätt kan du få tag på allt, telefonnummer, hotmail mm.

låter som en rutinerad stalker.


   
SvaraCitera

MarioLL:

- Fråga om hon tänker komma på fredagen, i så fall kan hon ju ringa eller SMSa, sen ge mitt nummer?

Ah, den.


   
SvaraCitera

Class 1 stalking.

Fick tag i en tjejs adressuppgifter en gång genom att hacka mig in på landsstingets datorer och få ut hennes läkarjournal eller vad fan det var.

Nu på efterhand vore det nog mindre omständigt att bara ge henne en komplimang och fråga efter det. [cute]


   
SvaraCitera

Vet du vad hon heter finns ju eniro/hitta?[confused]


   
SvaraCitera

Säg att hon är helt klart roligast att dansa med, o fråga om hon vill hänga m på fredag [smile]


   
SvaraCitera

micitic:

Säg att hon är helt klart roligast att dansa med, o fråga om hon vill hänga m på fredag [smile]


   
SvaraCitera
time
 time

Jonnybravo91:

Fick tag i en tjejs adressuppgifter en gång genom att hacka mig in på landsstingets datorer och få ut hennes läkarjournal eller vad fan det var.

Jag vill säga "[chocked]" men samtidigt låter det inte alltför långt borta från vad jag skulle kunna göra i ett onyktert tillstånd, så jag säger "[party]" istället!


   
SvaraCitera