Aviseringar
Rensa alla

skaffa vänner när man har social fobi?


Ämnesstartare

hur gör jag? min kurator säger att jag borde "skaffa ett bredare socialt liv", med andra ord lära känna fler människor. men jag har ingen som helst jävla aning om hur jag ska göra det? bor i en liten förort utanför Stockholm där typ alla känner varandra och är ganska judgemental, så det är inte direkt det lättaste att skaffa nya kompisar. borde jag gå med i någon klubb? isåfall vadå för klubb för vi har ingen t.ex bokklubb för ungdomar eller liknande som jag är intresserad av... desperat som fan, så snälla hjälp mig


   
Citera

Skaffa vänner på internet? Har fått höra av massa folk att det "bara är att skaffa nya vänner". Det är inte bara bara...


   
SvaraCitera

Om du bor nära Sthlm är det väl ganska lätt att gå med i någon sorts förening inne i stan


   
SvaraCitera
lok501

Asså, Internet är definitift "lättast" om du inte letar.

Om du faktiskt försöker leta så bör du börja hänga någonstans där det du gillar finns, och om du bara försöker njuta utav det så kommer du tillslut att lära känna folk automatiskt.

Annars så får du bara leva ditt liv och försöka vara lite mer social rent allmänt. 

Jag har själv "svårt" att hitta kompisar men man hittar alltid någon att vara med ett tag för att sedan splitta när ni inte behöver vara med varandra så ofta (slutar skolan), men det som har fått mig att iaf träffa folk som jag har lite gemensamt med är som sakt att bara vara öppen och social.


   
SvaraCitera

dricker alkohol. sen träffar man dem bara när man dricker alkohol.


   
SvaraCitera

försök hitta några vänner genom svenska sidor där man lätt kan see vart folk bor t.ex stockholm eller göteborg
snacka där ett tag, gå vidare till något annat typ snapchat, facebook etc, och sen är det bara att börja träffas : )
träffat rätt så många av mina nya kompisar på det sättet tbh


   
SvaraCitera

Det finns grupper på facebook, bara skicka vänfråga genom att trycka på fliken "lägg till vän", efter några dagar får du flera hundra vänner kanske tusen...........


   
SvaraCitera
mynona

Gör det via nätet i stället. Jag har inte direkt social fobi, men jag är introvert och ganska sluten och svårt att öppna mig och då blir det svårare att få kontakt med folk irl. Då blir det lättare att få kontakt på nätet, sdan kan man mötas irl när man redan lärt känna varandra. Gör så! 


   
SvaraCitera

Hur gammal är du? Vilken stad? 🙂 


   
SvaraCitera
b1son

fråga kuratorjäveln vad exakt hn menar


   
SvaraCitera