Aviseringar
Rensa alla

Skakande film på kinesisk hundslakt


Ämnesstartare

Jag har inga problem med att djur används som mat eller till annat så länge de behandlas väl under sitt liv och under slakttillfället så att de slipper lida. Det här exemplet från Kina är allt annat än bra behandling av djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi behandlar tyvärr ickesällskapsdjur på detta sätt också men det ses inte som lika upprörande, men ja Kina är fruktansvärda när det gäller djurhantering och jag skulle aldrig klara av att åka dit pga skulle falla in i en djup sorg och bli som ngn förvirrad wannabemoder teresa som springer mellan alla burar och skrikgråter och tillslut blir arresterad för mord. .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min "typ" hund är adopterad från en organisation som tar hand om gatuhundar. är så glad att hen är här och slipper sina fasor därborta men blir så ledsen av att det är så många kvar. idag är hn fin men var bara skinn och ben när vi träffades första gången. dock har hn nog kommit ganska lindrigt undan då hn tyr sig väldigt bra till människor. har hört/läst (minns ej vilket och vill ej googla) att de där för att bli av med hemlösa djur samlar dem, åker ut med dem med båt för att sedan släppa ned dem i vattnet  i ett stort nät med stenar i botten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle jag vilja se det?
Det räcker med att veta att det existerar för att jag skall tycka att allt japanerna gjorde dem var rättfärdigat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna: Varför skulle jag vilja se det?Det räcker med att veta att det existerar för att jag skall tycka att allt japanerna gjorde dem var rättfärdigat

Japaner är inte galet mycket bättre... Japans hundindustri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem fan bryr sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig: vem fan bryr sig?

De som har ett hjärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Japaner är inte galet mycket bättre... Japans hundindustri

Kan inte föreställa mig att de är det nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Japaner är inte galet mycket bättre... Japans hundindustri

mm jävla människor. dock är industrier med andra djur lika illa. ska krama extra mkt på min "typ" hund när vi ses. och ge en massa korv (mm korv är skit men det är inte jag som köper sådant).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: A, jag kan tänka mig att inte köp

ofc. köper dock i princip endast skinn på second hand numera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det känns rätt äckligt att ha grejer av skinn så undviker helst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: mm jävla människor. dock är industrier med andra djur lika illa. ska krama extra mkt på min "typ" hund när vi ses. och ge en massa korv (mm korv är skit men det är inte jag som köper sådant).

Det där med hundarna i Japan är ungefär som med sommarkatterna i Sverige. Folk skaffar de och sen, nää jag orkar inte ta hand om de efter sommarn så jag skiter i de...

Förresten, vad menar du med "typ" hund?

isola: men det känns rätt äckligt att ha grejer av skinn så undviker helst.

Synd bara att jag gillar skinn. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Det där med hundarna i Japan är ungefär som med sommarkatterna i Sverige. Folk skaffar de och sen, nää jag orkar inte ta hand om de efter sommarn så jag skiter i de...

Förresten, vad menar du med "typ" hund?

Synd bara att jag gillar skinn. Ledsen

Hemskt ja.

Haha mm knasigt uttryckt i know. Är bara dess extramatte så hn är inte min.

Konstläder går lika bra tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: NEJ, priset avgör vad jag köper

men om jag hade bättre ekonomi, ja 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Haha mm knasigt uttryckt i know. Är bara dess extramatte så hn är inte min.

Jo jag minns att du skrev det tidigare, tror det var i min husdjurstråd.

isola: Konstläder går lika bra tycker jag.

Nja, iofs har jag bara provat konstläder av sämre kvalité.


   
SvaraCitera