Aviseringar
Rensa alla

Skalbaggar som husdjur.


Ämnesstartare

Är det en normal önskan? och hur funkar det isåfall? Kan man ha dem i ett lortigt "typ-terarium" som påminner om dess hemmiljö?


   
Citera

Klart det går!
Jag kan tänka mig att terrariet ska ha sand/vatten och växter. Jag vet inte hur det är med just skalbaggar om man ska ha en UV-lampa eller inte.
Du måste ha ett lock på (men skalbaggen måste ha luft) för de kan ju klättra på väggarna.

Fråga i en zoo-affär!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror det
har sett såndära terrarium med färgglada skalbaggar i en del djuraffärer
du kan köpa såna men då måste du köpa några tuffa, annars är de tråkiga att titta på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ZHUCHENG-SHANDONG:

Klart det går!Jag kan tänka mig att terrariet ska ha sand/vatten och växter. Jag vet inte hur det är med just skalbaggar om man ska ha en UV-lampa eller inte.Du måste ha ett lock på (men skalbaggen måste ha luft) för de kan ju klättra på väggarna.Fråga i en zoo-affär!

ÅH GUD VILKET SPÄNNANDE PROJEKT! Älskar småkryp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

jag tror dethar sett såndära terrarium med färgglada skalbaggar i en del djuraffärerdu kan köpa såna men då måste du köpa några tuffa, annars är de tråkiga att titta på.

gärna Metallgröna.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ZHUCHENG-SHANDONG:

EXAKT! Men hur fungerar det med förökandet? Vill ju inte plötsligt vakna upp med hundratals bebisbeetles...


   
SvaraCitera

Yolandi:

EXAKT! Men hur fungerar det med förökandet? Vill ju inte plötsligt vakna upp med hundratals bebisbeetles...

Separera hanar och honor.

Detta är inte just om mörkgröna skalbaggar, men om andra skalbaggar
http://www.sciencephoto.com/media/88193/view


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yolandi:

Men hur fungerar det med förökandet?

Kastrera den såklart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jesus kristus:

gulligare än en kattunge!


   
SvaraCitera

åh! är själv sugen på afrikanska jättesniglar [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går antagligen
men insekter är inte passande husdjur i min mening, usch


   
SvaraCitera

stereo total:

åh! är själv sugen på afrikanska jättesniglar

En granne som flyttade för några år sedan har numer två sådana, och tro mig, de heter jättesniglar för att de är just jättesniglar [bigsmile]


   
SvaraCitera

Luther Blissett:

går antagligenmen insekter är inte passande husdjur i min mening, usch

Om inte annars ännu ett alternativ till de som har problem med allergier och inte har tiden att ta hand om en herptil.


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

En granne som flyttade för några år sedan har numer två sådana, och tro mig, de heter jättesniglar för att de är just jättesniglar

hängde du med dom? i så fall hur var det? [smile]


   
SvaraCitera