Aviseringar
Rensa alla

Skamsen


Ämnesstartare

Hej, vad tycker ni man gör med något man skäms över? Något som alla vet om och som inte alls uppskattas ens lite av någon?

Orkar inte leva med skam i ett par veckor framöver... Är det lugnt att leva med saker som man skäms över?
eller ska jag försöka ta slut på mitt liv.

Vad tycker ni? tips???


   
Citera
Ämnesstartare

det brukar gå över...

gick och skämdes över en grej i typ ett år men nu kan jag skratta åt det[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Hej, vad tycker ni man gör med något man skäms över? Något som alla vet om och som inte alls uppskattas ens lite av någon?

man tänker inte på det och gör något annat istället.

debepe:

Orkar inte leva med skam i ett par veckor framöver...

ett par veckor går rätt fort, tänk på det.

debepe:

Är det lugnt att leva med saker som man skäms över?

japp.

debepe:

eller ska jag försöka ta slut på mitt liv.

nä, det är dumt.

debepe:

Vad tycker ni?

tycker du borde sluta skämmas och vara glad istället.

debepe:

tips???

ät glass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man slår ett barn ska man va skamsen för det är inte en ok grej att göra
men har man t.ex en sjukdom eller handikapp eller nått annat man inte har kontroll över eller som är naturlig hur pinsamt eller jobbigt det än är det bättre att ba acceptera läget och ägna sina tankar o känslor åt annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går över sedan. Tyckte att det var hemskt pinsamt att jag hade bomull i min bh som tolvtrettonåring, men nu kan jag skratta gott åt det. Liten tuss jag var.
(bomullstuss)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt råd är att använda humor. Ta makten över händelsen genom att försöka se dig själv med humor i den situationen. Funkar mer effektivt än man kanske tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skammen känns mindre när man inte har människor kring sig eller gud i sitt hjärta.. Jag handskas med min genom isolering och fasader [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

badade tom med den där bomullen kan ni tänka er....
fick fånga bomullsbollar i poolen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

badade tom med den där bomullen kan ni tänka er.... fick fånga bomullsbollar i poolen

[bigsmile][sad][bigsmile][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

[bigsmile][sad][bigsmile][sad]

haha ja gud
det fanns väl små kuddar insydda i bikinin men det dög förstås inte åt mig, jag skulle ju ha stora bomullsbröst så jag tog det urbota korkade beslutet och fick ångra mig sedan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

haha ja guddet fanns väl små kuddar insydda i bikinin men det dög förstås inte åt mig, jag skulle ju ha stora bomullsbröst så jag tog det urbota korkade beslutet och fick ångra mig sedan

Vi har alla fallit offer för det ytliga, men jo ni tjejer har det tuffare. Jag föreställde mig en gång hur det skulle kännas med alla krav och bara tanken skrämde skiten ur mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Vi har alla fallit offer för det ytliga, men jo ni tjejer har det tuffare. Jag föreställde mig en gång hur det skulle kännas med alla krav och bara tanken skrämde skiten ur mig.

ja[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

living life:

isolering och fasader

Trodde det förvärrade hela grejen 🙁

iddqd:

man tänker inte på det och gör något annat istället.

Gräver i minnet för att hitta pinsamma saker att älta, i hopp om att sluta skämmas över det jobbiga

- Razorblade -:

Mitt råd är att använda humor. Ta makten över händelsen genom att försöka se dig själv med humor i den situationen. Funkar mer effektivt än man kanske tror.

Sant, eller bara står för att man gjorde det oavsett hur dumt det var... Typ, acceptera sina gamla handlingar och lära sig från dem
Fanns ju trots allt en anledning bakom att man halkade, slog någon, sa något fult, spillde något inför folk osv. [smile]

isola:

Tyckte att det var hemskt pinsamt att jag hade bomull

naw:D jag kände mig cool och sexig när jag höll på med sådant[blush] Brukar tänka "tänk om jag vaknade upp som 12 åring och såg ut som jag gör nu"... Hade trott att jag var jordens snyggaste.
och typ, samma sak med brösten... Fattar inte varför man hade så bråttom med att förtydliga brösten

Werjevir:

om man slår ett barn ska man va skamsen för det är inte en ok grej

Precis, var lite det jag syftade på; att skada och sedan ångra det eller skämmas över att någon sett att man skadat någon annan. Känner mig utpekad och patetisk, jag kan dock tänka annorlunda kring mitt handlande och förlåta eller acceptera det jag gjort, men det kommer inte ändra vad de andra tycker och tänker kring det jag gjort.
vissa av personerna är tyvärr inte tillgängliga heller för att man ska kunna be dem om ursäkt :/

iddqd:

nä, det är dumt.

iddqd:

ät glass.

iddqd:

tycker du borde sluta skämmas och vara glad istället.

Gillar dina råd och synpunkter men har inte alls vart sugen på glass de senaste månaderna... Så jag åt godis istället, för första gången på flera veckor[cute] hjälpte lite men mådde förstås dåligt pga godiset, men det var väl bra på ett sätt eftersom jag kom in på andra tankar haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Precis, var lite det jag syftade på; att skada och sedan ångra det eller skämmas över att någon sett att man skadat någon annan. Känner mig utpekad och patetisk, jag kan dock tänka annorlunda kring mitt handlande och förlåta eller acceptera det jag gjort, men det kommer inte ändra vad de andra tycker och tänker kring det jag gjort.
vissa av personerna är tyvärr inte tillgängliga heller för att man ska kunna be dem om ursäkt :/

Åh.. ) :
Men du ångrar ju o förstår att det var fel, skam är till för de som inte fattar, du fattar ju. Vad trist att de inte är tillgängliga.. nej men åh är det helt säkert de inte är tillgängliga på något vis över huvud taget? Hoppas de förlåter dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Men du ångrar ju o förstår att det var fel, skam är till för de som inte fattar, du fattar ju. Vad trist att de inte är tillgängliga.. nej men åh är det helt säkert de inte är tillgängliga på något vis över huvud taget? Hoppas de förlåter dig

Sant men man känner sig så dum... Jag handlade impulsivt och insåg inte konsekvenserna.
Har skickat 3 sms där jag förnekade det jag gjort och bad om ursäkt i två stycken medan jag i det sista tog farväl D: men det gjorde personen via telefon redan efter mitt skamliga handlade. Fick tydligen inte höra av mig på något sätt och det respekterade jag inte, eftersom att jag nu skickat 3 meddelanden... Ytterliggare något jag skäms över.

Finns en rad andra saker jag gjort mot och med folk som jag inte riktigt vågar stå för, brukar dock tvinga mig själv till att erkänna det jobbiga samtidigt som jag håller huvudet högt.

Hoppas också det men hoppas mer på att jag slipper träffa personerna och kommer över dem och det jag gjort - blir nog bäst för alla på det sättet


   
SvaraCitera