Aviseringar
Rensa alla

Skåneträff i Augusti


Jonesh:

Om gay betyder dåligt så är Malmö inte gay [bigsmile]

Jo, jättedålig är den staden. Jag har visserligen bara varit där en gång på riktigt, och det var på nån tatueringsmässa.
Men staden var gay iallafall.

Jonesh:

Jag har no clue om var ni bor också, men du kan ju komma med ett förslag på en annan stad att chilla i? [y]

Helsingborg. Skitbra stad, vi kan sitta på en färja och åka fram och tillbaka över sundet hela kvällen.

Men jag pallar inte styra upp något, plus att jag vet inte några andra bra ställen att sitta utomhus och glo på utan att riskera våldtäkt/rån/gängslagsmål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Helsingborg. Skitbra stad, vi kan sitta på en färja och åka fram och tillbaka över sundet hela kvällen.

Haha, jag tycker helt tvärtom! Tycker Helsingborg är en riktigt tråkig stad och att tura är inte så kul det heller.
Jag har förvisso bott där hela mitt liv så att eh.

Fast det skulle nog funka iaf.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

köttfärssås:

köttfärssås:

köttfärssås:


   
SvaraCitera

Gryphon:

plus att jag vet inte några andra bra ställen att sitta utomhus och glo på utan att riskera våldtäkt/rån/gängslagsmål.

Tror folk som nästan aldrig varit i Malmö verkligen att staden är sådär? [crazy]


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Tror folk som nästan aldrig varit i Malmö verkligen att staden är sådär?

trodde han snackade om Helsingborg
Dold text: fast är trög


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Tror folk som nästan aldrig varit i Malmö verkligen att staden är sådär? [crazy]

Jag har blåa skor:

trodde han snackade om Helsingborg

Jag pratar om Helsingborg. Omöjligt att vara ute på kvällen/natten utan att stöta på oönskade individer 🙁

Men så länge man håller sig ifrån söder så är det hanterbart iallafall.


   
SvaraCitera

Dold text: föreslår höör om man vill ha träff på ofarligt ställe
d finns en damm vid stationen
med ankor!


   
SvaraCitera

Gryphon:

Jag pratar om Helsingborg. Omöjligt att vara ute på kvällen/natten utan att stöta på oönskade individer 🙁

Ah okej. [crazy] Missförstod. Skulle just säga att det jämt är bråk i Helsingborg när jag varit där, medan Malmö ofta är lugnt.


   
SvaraCitera

Jag har blåa skor:

Dold text: föreslår höör om man vill ha träff på ofarligt ställe
d finns en damm vid stationen
med ankor!

[surprised]
låter
awesome


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Skulle just säga att det jämt är bråk i Helsingborg när jag varit där, medan Malmö ofta är lugnt.

Jag kan inte uttala mig om Malmö, har inte spenderat tillräckligt lång tid där för att veta hur det är.

Men i Helsingborg är det fan nästan krig på gatorna ibland. Alla moppegäng typ HA och sånt, fast dom brukar bara slåss med varandra.

Sen har vi samma problem som så många andra städer, mångkulturen gör sig stadigt påmind genom rån och gängslagsmål och allmän olaglighet.

Fullt med pundare och uteliggare och annat avskum som borde avlägsnas från samhället hör också till vardagen.


   
SvaraCitera

Jag har blåa skor:

föreslår höör

Har inte varit där så mycket heller faktiskt.

Tänkte föreslå Örkelljunga, men jag kom på att det är ganska många knarkare och kulturberikare som slåss där också nu för tiden.


   
SvaraCitera

sarkasm:

låter
awesome

hih [blush]

Gryphon:

Har inte varit där så mycket heller faktiskt.

du har ej missat något, det är ganska tråkigt här.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Men i Helsingborg är det fan nästan krig på gatorna ibland. Alla moppegäng typ HA och sånt, fast dom brukar bara slåss med varandra.

Ja usch, yrkeskriminellt pack.

Gryphon:

Sen har vi samma problem som så många andra städer, mångkulturen gör sig stadigt påmind genom rån och gängslagsmål och allmän olaglighet.

Tycker det blir töntigt när man skyller kriminalitet och gäng på "mångkulturen". Finns ju en hel del vita gäng i Helsingborg också. Enligt den senaste Nationella Trygghetsundersökningen från BRÅ är förövrigt invandrare de som är mest utsatta för våld, känner sig mest osäkra i samhället och har minst förtroende för rättsväsendet. Kriminalitet handlar ju enligt den existerande samhällsvetenskapen snarare om klass och vilka områden man bor och växer upp i, än om "mångkulturen".

Mer läsning:

​​​NTU 2010

Invandrare mest utsatta enligt undersökning

Nu kanske vi inte ska förvandla träfftråden till en diskussion om kriminalitet iofs. [crazy]


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Tycker det blir töntigt när man skyller kriminalitet och gäng på "mångkulturen".

Jag litar inte på statistik från diverse undersökningar. Alla organisationer kan förvrida statistiken för att passa just deras egna åsikter. Precis som rasister kan förvrida den för att den ska passa just deras fördomar.

Jag säger bara vad jag själv ser när jag har varit ute i Helsingborg. Det är fler invandrare än "svenskar" inblandade i våldsbrott.

Jag bryr mig inte om jag blir rånad och misshandlad av en blatte eller en svenne, det gör lika ont vilket som.

Men som sagt, det är en diskussion som hör hemma i någon annan tråd. Här diskuterar vi trevliga saker, som UM-träffar till exempel 🙂

Är Malmö spikat eller är det öppet för förslag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Är Malmö spikat eller är det öppet för förslag?

Det är öppet för förslag!


   
SvaraCitera