Aviseringar
Rensa alla

Skar mig i handen


Ämnesstartare

Stog och laga mat, mitt i natten jag vet. Skulle öppna upp piggen på en plåt burk och kniven slant rätt in ovan för tummen på typ handflatan fast högre upp det ser djupt ut och det slutar inte blöda vad gör man?


   
Citera
Ämnesstartare

Strör salt i såret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle försökt stoppa blödningen Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Jag skulle försökt stoppa blödningen Tumme upp

Blöder fortfarande igenom papper, och plåster. Sticker i fingrarna


   
SvaraCitera

man skriver om trådnamnet till "skar" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

storablodådrerpumpade:
man skriver om trådnamnet till "skar" 

Så ska du hjälpa mig nu? Innan jag dör? Nej? Jaha.. Tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt Supernatural så är det inte så farligt att skära sig i handen hela tiden, så det är nog ingen fara Glad


   
SvaraCitera

Det här är varför man inte äter efter kl 7


   
SvaraCitera
penja

ring vårdguiden. 1177.


   
SvaraCitera

Antar att det har slutat nu, men tror man ska applicera tryck och hålla handen högt. 


   
SvaraCitera

Om det är något som du inte ska lägga om sår med så är det papper, det kommer bara att torka in i såret och du lär inte få bort det :/ Men bättre det än att man förblöder!
Annars så är det mycket bättre att ta tyg, typ någon tröja eller nått för det är ju bättre med en nedblodad tröja än att man dör!
Annars är det bra om man tar bandage men om man inte har det så gör som jag nämnde innan.
En annan bra idé är som Penne sa, ring 1177 (vårdguiden) men om du nu blöder rikligt så ring 112 om du tror att det är riktigt illa!


   
SvaraCitera
Draug

Bränn med glödgat järn för att stoppa blödningen. Glad


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:
Om det är något som du inte ska lägga om sår med så är det papper, det kommer bara att torka in i såret och du lär inte få bort det :/ Men bättre det än att man förblöder!
Annars så är det mycket bättre att ta tyg, typ någon tröja eller nått för det är ju bättre med en nedblodad tröja än att man dör!
Annars är det bra om man tar bandage men om man inte har det så gör som jag nämnde innan.
En annan bra idé är som Penne sa, ring 1177 (vårdguiden) men om du nu blöder rikligt så ring 112 om du tror att det är riktigt illa!

Med tanke på var han skar sig så är det nog ingen risk att han förblöder. Möjligtvis om han hade skurit sig vid handleden och sedan inte gjort någonting åt det, men nu var det som sagt inte det som skedde.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Med tanke på var han skar sig så är det nog ingen risk att han förblöder. Möjligtvis om han hade skurit sig vid handleden och sedan inte gjort någonting åt det, men nu var det som sagt inte det som skedde.

Det jag läste var ju att det blev ett djupt sår i handen och att det blödde kraftigt.
Sedan så gav jag tips till vad man bör och inte bör stoppa blödningar med och det var oavsett hur stor blödningen är.
Dessutom om man nu har skurit sig och råkat att skära av någon blodåder så kommer det att forsa blod men det behöver ju inte vara ett djupt sår för det (med tanke på handleden)


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Det jag läste var ju att det blev ett djupt sår i handen och att det blödde kraftigt.
Sedan så gav jag tips till vad man bör och inte bör stoppa blödningar med och det var oavsett hur stor blödningen är.
Dessutom om man nu har skurit sig och råkat att skära av någon blodåder så kommer det att forsa blod men det behöver ju inte vara ett djupt sår för det (med tanke på handleden)

Syftade främst på "typ någon tröja eller nått för det är ju bättre med en nedblodad tröja än att man dör!" och "men om du nu blöder rikligt så ring 112 om du tror att det är riktigt illa!".


   
SvaraCitera