Aviseringar
Rensa alla

Skar mig i handen


Ämnesstartare

Fick 8 stygn så ganska illa var det nog. Men tack för hjälpen. Puss

trevlig-snubbe:
Om det är något som du inte ska lägga om sår med så är det papper, det kommer bara att torka in i såret och du lär inte få bort det :/ Men bättre det än att man förblöder!
Annars så är det mycket bättre att ta tyg, typ någon tröja eller nått för det är ju bättre med en nedblodad tröja än att man dör!
Annars är det bra om man tar bandage men om man inte har det så gör som jag nämnde innan.
En annan bra idé är som Penne sa, ring 1177 (vårdguiden) men om du nu blöder rikligt så ring 112 om du tror att det är riktigt illa!

Ruttenfisk:

Syftade främst på "typ någon tröja eller nått för det är ju bättre med en nedblodad tröja än att man dör!" och "men om du nu blöder rikligt så ring 112 om du tror att det är riktigt illa!".


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Syftade främst på "typ någon tröja eller nått för det är ju bättre med en nedblodad tröja än att man dör!" och "men om du nu blöder rikligt så ring 112 om du tror att det är riktigt illa!".

Jojo men det var ju för att TS sa att det var ''ett djupt sår'' men som sagt, det vara bara ett par goda tips på då främst lite större sår.


   
SvaraCitera

timpeltt:
Fick 8 stygn så ganska illa var det nog. Men tack för hjälpen. Puss

Ruttenfisk:

Ruttenfisk: det var det jag sa.

Timpeltt: Inga problem, var försiktig när du skär nästa gång bara! Glad


   
SvaraCitera

Illa, ja. Livshotande, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Illa, ja. Livshotande, nej.

Kan bli. Om man inte rengör det ordentligt, inte slutar blöda et.c. Men nu är jag inte så dum. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

häll sprit


   
SvaraCitera