Aviseringar
Rensa alla

Skarp smärta i magen


Ämnesstartare

sylar:

Vänster sida? Det låter som ändtarmen, du har gaser helt enkelt.

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Du kanske

sockerdricka:

inte gått på toa [smile]

Du tror inte man märker om man slutar gå på toa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Du tror inte man märker om man slutar gå på toa?

Jag skulle nog märka det iaf [crazy] Men man tror att det är typ magkatarr eller kanske magsår (vilket jag hoppas att det inte är)


   
SvaraCitera

Mataano:

Det verkar som om du har rätt!

Hurså?
Har du varit hos doktorn?

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla vilket organ som sitter där, googla fram någon bild på magen (illustrerad bild alltså). Jag har ingen aning om hur organen sitter i magen, en är det blindtarmen måste du ju kolla upp det, är det mjälten kolla det också. Eller ja, du borde nog kolla upp det hursomhelst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Hurså?
Har du varit hos doktorn?

Jag har pratat med en, men inte varit hos nån. Men om det fortsätter måste jag kolla, fast lätt nu när det är jul [crazy]

tomorroow:

Kolla vilket organ som sitter där, googla fram någon bild på magen (illustrerad bild alltså). Jag har ingen aning om hur organen sitter i magen, en är det blindtarmen måste du ju kolla upp det, är det mjälten kolla det också. Eller ja, du borde nog kolla upp det hursomhelst.

Blindtarmen sitter ner mot höger o vad jag förstått får man massa andra symptom om det är den det är fel på. Annars sitter vänstra njuren ungefär där jag har ont o där det känns mest. Annars börjar det flytta på sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Är det nån som har haft "skarpa" smärtor precis under revbenen o ner mot mitten?

Ja, alltså jag hade så när en person hade sparkat mig där.
Annars så tycker jag att det låter som tarmvred


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakholxrR:

Annars så tycker jag att det låter som tarmvred

Just det känns lite overkill just nu, då har man förmodligen väldigt ont o jag har "bara" ont, som kommer o går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Just det känns lite overkill just nu, då har man förmodligen väldigt ont o jag har "bara" ont, som kommer o går.

Hmm, ja. Ont i magen kan bero på så många olika saker, men om det inte släpper eller blir värre så ska du uppsöka läkare.
Men det inser du nog själv.

Om du hoppas på nån "fin" åkomma så ska du nog inte hoppas på för mkt, när det gäller magen är det oftast gaser eller liknande.


   
SvaraCitera

Mensvärk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakholxrR:

Om du hoppas på nån "fin" åkomma så ska du nog inte hoppas på för mkt, när det gäller magen är det oftast gaser eller liknande.

Finns det "fina" åkommor? [crazy] Nu verkar det ganska troligt att det är magkatarr o den känns inte så "fin".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Finns det "fina" åkommor?

Yepp


   
SvaraCitera

Alltså jag brukar också få smärtor i magen typ en gång i månaden, kan inte gå eller något när jag har det. Brukar mest ligga och gråta i sängen och önska att jag vore död.
Fast, detta gav ju ingen hjälp [sad]


   
SvaraCitera

Mataano:

Jag vet inte vad jag har gjort men jag har typ ont i magen! Är det nån som har haft "skarpa" smärtor precis under revbenen o ner mot mitten? Det är ungefär som om nån har sparkat mig där!

Låter som magkatarr? Långt upp eller? Har haft det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går väl över [confused]


   
SvaraCitera