Aviseringar
Rensa alla

Skateboard


Ämnesstartare

persseus:

Men tänk på en sak i början ( det är många som gör fel på just detta),
jo tänk på att med den foten som du inte tar fart med, den ska vara vid nosen på brädan. Detta gör att du inte lika lätt får bakåtvikt.

Okej, tack för det tipset! Det hade jag faktiskt ingen aning om. Men jag tror tyvärr inte att vi har någon skatehall här, jag bor i en ganska liten stad... Och som sagt vågar jag inte fråga skatepunkar-skejtarna för dom är elaka [sad]


   
SvaraCitera

Eshara:

Stöna, hora.

jepp, men bara om du rakar av din fula frisyr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

persseus:

Som sagt jag borde tillhöra dagens popskate kultur men jag började åka när jag var 6 år så det blev så att jag är mer hiphopskatare. Men bli det du med, dom är mkt mer softare och coolare, och du får mer respekt i en hall lr liknande om du är mer hiphop skatare

Vad är det för skilnad på hiphop skatare och pop skatare?[shake]


   
SvaraCitera

FallenAngel:

Ohh! Vad är ollie och hur gör man sån? Det var väll typ Tony Hawk som "uppfann" den?

Vet inte, vet inte mycket och skateboard m.m. Bara att ollie är ... det är så svårt att förklara, men man kan göra den mot en trottoar


   
SvaraCitera

FallenAngel:

Vad är det för skilnad på hiphop skatare och pop skatare?

Ingen alls, killen yrar. En skatare (som i "en som åker skateboard") gör bara just det; skatar.

Sen får man väl lyssna på vilken musik man vill.


   
SvaraCitera

jag kan, ollie, kickflip, heelflip, pop-showit.. 😉


   
SvaraCitera

FallenAngel:

... Och som sagt vågar jag inte fråga skatepunkar

hitta typ skatare som är i typ 20-25 år åldern, dom tillhör hiphopskate kulturen,
dom är mkt snällare, än popskatare.

Men börja åka på industriområden, i parker ( vanliga parker alltså), skolor ( vilket ofta har öppna ytor), Det finns alltid områden att åka på.


   
SvaraCitera

Eshara:

Ingen alls, killen yrar. En skatare (som i "en som åker skateboard") gör bara just det; skatar.

Sen får man väl lyssna på vilken musik man vill.

aa nog, jag började när jag var sex och har umgåtts i skatekretsar sen dess.

det är en jävla skillnad på popskatare och hiphopskatare.

Hiphopskatare har mer "slap" kläder, baggy pants mm.

popskatare, är bara sminkade wannabie skaters med cheap monday byxor.


   
SvaraCitera

okej, jag har hållit på väldigt länge jag med.. men kan typ ingenting


   
SvaraCitera

Zach_:

okej, jag har hållit på väldigt länge jag med.. men kan typ ingenting

hur länge?


   
SvaraCitera

sen jag var 6-7 kanske


   
SvaraCitera

Zach_:

sen jag var 6-7 kanske

gött då har vi hållt på lika länge då


   
SvaraCitera

Jag har åkt skateboard sen jag var typ 6 år eller något och tillhör väll då "hiphop skaetarna" skillnaden är väl olika men de flesta "pop skaetarna" är mer ego och för sig själv. Skateboard i sverige började ju med hiphop det var dem som byggde upp det.. Jag lyssnar på mycket annat än hiphop! Men men vill du lära dig åka skateboard börja med att träna balansen och åka i manual ( på bak/fram hjulen ) försök få med dig en polare ut och åka med mkt roligare då. Åk när du vill och öva det du tycker verkar coolt. Men tänk på att trick kan byggas på andra trick. På nätet finns det mycket bra tips och så gå inom en skatebutik eller ngt ofta brukar det drivas av skateboard åkare och då kan dem ju lära dig lite både om skate och tricks. Men börja med manual och ollie ( hoppa ).


   
SvaraCitera

Jag åkte en del när jag var mindre men sedan lade jag den på hyllan, nu började jag igen men skadade knäet igen, pga tidigare skada så vi får se.

[love]


   
SvaraCitera

persseus:

gött då har vi hållt på lika länge då

jasså 😉


   
SvaraCitera