Aviseringar
Rensa alla

Skateboardingtråden


Ämnesstartare

Det här är en tråd för oss som gillar skateboarding. I tråden kan vi dela med oss av häftiga klipp, diskutera favorit skateboarding:are, tipsa om bra brädor och feta skateparks. Vad som helst inom ramen för ämnet är välkommet att diskuteras.

Jag kan börja att dela med mig  av den här kända filmen av Stacy Peralta med The Bones Brigade:

Personligen tycker jag mest om Lance Mountain. Jag gillar hur hans goofy sätt och hur han kombinerar humor med en annan sida av honom som är mörk och cynisk. Rent skateboarding-mässigt uppskattar jag hans stil. Lance's skateboarding-stil genomsyras av mottot: "Det viktigaste är att ha kul". Och det stämmer verkligen. Mountain visade kidsen att det är helt ok att inte vara den bästa, så länge man älskar sporten är det bara att köra på. Jag gillar verkligen den uppmuntran. Alla borde få hålla på med det dom tycker om, utan att dras ner av andra för att dom inte anses vara bra nog.

Filmen är en godbit för er som uppskattar god konst. 

Peeeeaaaace.


   
Citera
Ämnesstartare

OMG, har en skatefilm som jag och några gjorde för cirka 10 år sedan... Dessvärre kan jag nog inte ladda upp den pga har ej de andras tillåtelse............ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skateboardar du, chibbo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skateboardar du, chibbo?

Jag gjorde när jag var mindre, men inte längre. På med kepan, snabbt på med skydden och sedan sprang jag i rasande fart till rampen och köttade på rätt bra med grabbarna. Men då var jag rätt bra ung och orädd.  Skateboarding kommer alltid ha en kär liten plats i mitt hjärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som att det blir tydligare och tydligare att få, om ens några, delar mina intressen. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brudarna kan sin grej. gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min bror vill ha en sådan där obey-keps. försöker få honom att ändra sig till att gilla snäll-kepsar istället. ni vet, baseball-kepsar. dom får han ha för dom ser han inte ut som en gangster i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

funderar på om jag ska önska mig en skateboard i födelsedagspresent. vore roligt att testa på lite sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är sugen på att åka till rålis skatepark och kolla på kidsen när dom åker runt. återuppleva gamla barndomsminnen genom dom. Rodnar kanske prova lite själv. min bror har nog en gammal bräda jag kan testa lite på. ska sitta och drömma om att bli lika bra som stacy peralta Rodnar fast rent stilmässigt vill man helst blir som Lance Mountain och Rodney Mullen. Speciellt Rodney Mullen. Hans freestyle-skateboarding är riktigt snygg. Väldigt mycket finess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Senast jag stod på en skateboard var i butiken Stadium för något halvår sedan.. Jävlar vilken dålig balans jag hade då... Men truckarna de har där är ju typ extremt mjuka.. Hårdare ska dom vara för fan! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Senast jag stod på en skateboard var i butiken Stadium för något halvår sedan.. Jävlar vilken dålig balans jag hade då... Men truckarna de har där är ju typ extremt mjuka.. Hårdare ska dom vara för fan! 

jag tycker dom ska vara lite mjukare. det fungerar som stötdämpare och för att man landar bättre. åkningen blir smidigare och mer flexibel. sedan finns det såklart nackdelar med mjuka truckar - man måste ha relativt god balans för att inte falla av. för hårda blir för klumpigt och för mjuka blir svårt att åka med. mitt tips är att du testar lite olika bredd på truckarna också, då det också gör skillnad för hur bra skateboarden flexar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

jag tycker dom ska vara lite mjukare. det fungerar som stötdämpare och för att man landar bättre. åkningen blir smidigare och mer flexibel. sedan finns det såklart nackdelar med mjuka truckar - man måste ha relativt god balans för att inte falla av. för hårda blir för klumpigt och för mjuka blir svårt att åka med. mitt tips är att du testar lite olika bredd på truckarna också, då det också gör skillnad för hur bra skateboarden flexar osv.

Jag har lämnat det där bakom mig.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Jag har lämnat det där bakom mig.. 

Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Tumme ned

Tumme upp


   
SvaraCitera