Aviseringar
Rensa alla

Skatt


Ämnesstartare

Jag har sparat pengar hemma och vil sätta in dem på mitt bankonto!
jag ska nu den här månaden sätta in hela 11000 jag har. ska då betala skatt?


   
Citera

varför skulle du ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lolnej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skattkista.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är student och och får bara studiebidrag, nu har jag sparat mkt och sålt min dator.. om jag sätter in pengarna i bankkonto,tillkommer det då 33% skatt för det eller bara de som jobbar betalar skatt? i dont get it

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

pelletz:

varför skulle du ?

om ag jobbar som en självständigt försäljare..borde jag då betala skatt? om jag är student då och har deltids jobb då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du betalar skatt när du tjänar pengar, när du får lön eller säljer aktier med vinst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agenda:

Du betalar skatt när du tjänar pengar, när du får lön eller säljer aktier med vinst.

men det var inge svar jag ville ha.. haha! jag har sparat pengar hemma nu ska jag sätta in den på mit konto.. behöver jag då betala skatt? jag har inge jobb. har jobbat som självständig försäljare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, ska du sätta in pengar på ett konto behöver du inte betala skatt. Gissar att du jobbat ihop dessa pengar någpn gång så du har ju redan skattat dom en gång...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agenda:

Nej, ska du sätta in pengar på ett konto behöver du inte betala skatt. Gissar att du jobbat ihop dessa pengar någpn gång så du har ju redan skattat dom en gång...

jag har sålt mina begagnade saker på tradera... asså skatt betalar man när man har en arbetsgivare eller hur? om jag ska fortsätta sälja mina saker typ kläder jag aldrig använt och så.. ska jag då betala skatt? om pengarna blev typ 2000..


   
SvaraCitera

Pm_is_back:

om ag jobbar som en självständigt försäljare..borde jag då betala skatt? om jag är student då och har deltids jobb då?

man skattar på inkomster. De här s k självständiga försäljandet kanske inte gått rätt till vad gäller skatter. Är de de du oroar dig för ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pelletz:

Är de de du oroar dig för ?

Jag har nu 9000 i mitt konto ... ska snart sälja mina saker som kommer kosta 3000 , jag ska då sätta in pengarna(3000) i mitt bankkonto, då har jag sammanlagt 11000. ska jag då betala skatt på 11000?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vad är det för nytta man har av att ha två bankkonto på två olika banker?


   
SvaraCitera

Pm_is_back:

ka jag då betala skatt på 11000?

har inte svaret framgått så ska ja förtydliga, Nej!

Pm_is_back:

vad är det för nytta man har av att ha två bankkonto på två olika banker?

tja, exempelvis har du rätt att nyttja insättningsgarantin en gång per kund och institut...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pelletz:

insättningsgarantin

vad menar du med det?[crazy]


   
SvaraCitera

Pm_is_back:

vad menar du med det?

att du är en skojjare, gonatt


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera