Aviseringar
Rensa alla

Skenäktenskap


Ämnesstartare

so here's the story, min kompis har bett mig gifta mig med honom så att han kan stanna här i sverige då han riskerar att bli utvisad, jag har pratat med min pappa om detta och han tycker att jag int borde göra det för att jag kan "ju inte gifta mig med alla som ber mig", vilket självklart stämmer men.... vill inte att an ska bli utvisad, om jag inte gör det och han blir utvisad kommer jag nog att känna mig skyldig 


   
Citera

vad har din pappa mer för argument förutom det där...? så länge du inte hamnar i någon jobbig situation senare i framtiden t ex så är det väl ingen big deal? det är ju bara på papper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
vad har din pappa mer för argument förutom det där...? så länge du inte hamnar i någon jobbig situation senare i framtiden t ex så är det väl ingen big deal? det är ju bara på papper.

är så jag tänker, dessutom ska vi begära skilsmässa, så fort han får ett svenskt medborgskap.... min pappa är bara orolig för att jag bara ska springa runt och gifta mig hela tiden och så sa han också att det inte är ärligt och började babbla om vad äktenskap betyder osv 


   
SvaraCitera

cuzIcan:

är så jag tänker, dessutom ska vi begära skilsmässa, så fort han får ett svenskt medborgskap.... min pappa är bara orolig för att jag bara ska springa runt och gifta mig hela tiden och så sa han också att det inte är ärligt och började babbla om vad äktenskap betyder osv 

okej. men förklara för honom att det inte har något att göra med att du träffat en 40 årig mc-snubbe som du känt i 1 månad och nu blint vill gifta dig med. att det är oärligt, ja, det är något du kanske får stå för. for the greater good, eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det en nära vän? Hur länge har ni känt varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

okej. men förklara för honom att det inte har något att göra med att du träffat en 40 årig mc-snubbe som du känt i 1 månad och nu blint vill gifta dig med. att det är oärligt, ja, det är något du kanske får stå för. for the greater good, eller något.

ska nog prova det då Tumme upp fast är ändå lite osäker själv.... även om det bara är papper känns det liksom läskigt på nåt sätt :/ 

Razor:
Är det en nära vän? Hur länge har ni känt varandra?

jag träffade honom på en utbildning amnesty höll i sthlm i slutet av april i år (en massa o där...) men nej vi är inte nära och jag kan inte påstå att jag var sådär jätte förtjust i honom (han kallade mig en bitch när jag inte gick med på att ha sex med honom) MEN, han bad om ursäkt och sen dess har vi iaf kunnat tala med varandra 


   
SvaraCitera

cuzIcan: jag träffade honom på en utbildning amnesty höll i sthlm i slutet av april i år (en massa o där...) men nej vi är inte nära och jag kan inte påstå att jag var sådär jätte förtjust i honom (han kallade mig en bitch när jag inte gick med på att ha sex med honom) MEN, han bad om ursäkt och sen dess har vi iaf kunnat tala med varandra

lol.. öh låter kanske inte som världens skönaste snubbe. jag hade inte gjort det i alla fall om det inte vore någon jag känt ett tag. men sen känner jag inte honom, man kanske inte ska döma folk utifrån en händelse. aja, hoppas det löser sig och lycka till iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: jag träffade honom på en utbildning amnesty höll i sthlm i slutet av april i år (en massa o där...) men nej vi är inte nära och jag kan inte påstå att jag var sådär jätte förtjust i honom (han kallade mig en bitch när jag inte gick med på att ha sex med honom) MEN, han bad om ursäkt och sen dess har vi iaf kunnat tala med varandra

Okej. Här kommer min åsikt. Gift dig absolut inte med honom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

lol.. öh låter kanske inte som världens skönaste snubbe. jag hade inte gjort det i alla fall om det inte vore någon jag känt ett tag. men sen känner jag inte honom, man kanske inte ska döma folk utifrån en händelse. aja, hoppas det löser sig och lycka till iaf.

Razor:

Okej. Här kommer min åsikt. Gift dig absolut inte med honom!

okej, ska nog avstå då, tack för era tankar Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: okej, ska nog avstå då, tack för era tankar

Det kan bli trixigt om han är bra på att manipulera. Han kan isf medvetet ge dig skuldkänslor för att kunna styra ditt val. Var försiktig, det kanske är bäst att du distanserar dig lite från honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Det kan bli trixigt om han är bra på att manipulera. Han kan isf medvetet ge dig skuldkänslor för att kunna styra ditt val. Var försiktig, det kanske är bäst att du distanserar dig lite från honom.

typ det pappa sa också, egentligen vet jag ju inte hur hans situation ser ut, är väl lite naivt att anta att allt han säger är sanning... han vet ju att jag är en person som vill hjälpa andra, är därför jag blev medlem i amnesty till att börja med liksom 


   
SvaraCitera
höna

Jag skulle inte göra det med någon som betääett sig illa mot mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bidrar egentligen inte med något vettigt men magkänslan säger att du borde avstå detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:
Jag skulle inte göra det med någon som betääett sig illa mot mig

jo det kan jag faktiskt hålla med dig om, men vill inte att han ska dö vilket han riskerar om han blir utvisad, fast som sagt not gonna do it 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: kan "ju inte gifta mig med alla som ber mig

vfr inte?


   
SvaraCitera