Aviseringar
Rensa alla

Skicka hellre alla era uranföretag...


Ämnesstartare

köttfärssås:

Dessutom, när användes kärnvapen sist i praktiken? [rolleyes]

För det är ju relevant? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

För det är ju relevant?

Om anledningen att vi ska sluta bryta uran är kärnvapen, ja? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Om anledningen att vi ska sluta bryta uran är kärnvapen, ja? [cute]

Det är inte den enda anledningen, men kan ändå inte se varför det skulle vara relevant när man använde kärnvapen praktiskt senast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det är inte den enda anledningen, men kan ändå inte se varför det skulle vara relevant när man använde kärnvapen praktiskt senast.

Dessutom, hur stor del av vårat uran används till kärnvapen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Dessutom, hur stor del av vårat uran används till kärnvapen?

Tja, då det (rätta mig om jag har fel nu) uran som bryts i sverige kontrolleras av EU så kan det väl rent teoretiskt sett brukas i kärnvapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

2:01/13:37

Fix'd.
[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Fix'd.

va?

Ensamvargen:

Tja, då det (rätta mig om jag har fel nu) uran som bryts i sverige kontrolleras av EU så kan det väl rent teoretiskt sett brukas i kärnvapen.

Ja, de verkar ha förköpsrättigheter och så. Tycker inte att EU borde kontrollera något, jävla EU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Ja, de verkar ha förköpsrättigheter och så. Tycker inte att EU borde kontrollera något, jävla EU.

Tycker inte vi ska lita på kärnkraft och på att bryta uran. Ska inte lita på EU heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Tycker inte vi ska lita på kärnkraft och på att bryta uran. Ska inte lita på EU heller.

Jag gillar kärnkraft samt tycker det är jätteviktigt att vi lägger massa pengar på att utveckla den och dess säkerhet. Hellre kärnkraft än kolkraft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

va?

Äsch, glöm det.

OnT: Att säga att man ska sluta med kärnkraft pga kärnvapen är ett ohållbart argument. Man kan döda folk med knivar också, ska vi förbjuda folk att skära grönsaker?

Kärnvapnen är redan utvecklade, det finns inget vi kan göra åt det. Vi kan däremot utveckla den kärnkraft vi har för att höja säkerheten och göra det mer lätthanterligt och mer effektivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Jag gillar kärnkraft samt tycker det är jätteviktigt att vi lägger massa pengar på att utveckla den och dess säkerhet. Hellre kärnkraft än kolkraft.

Problemet är väl inte säkerheten eller utvecklingen av kärnkraften. Det är ju uranbrytningen och kärnavfallet som är problematiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Problemet är väl inte säkerheten eller utvecklingen av kärnkraften. Det är ju uranbrytningen och kärnavfallet som är problematiskt.

Maskinera uranbrytningen!

De krävs ju utveckling av kärnkraften för att minimera kärnavfallet.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Maskinera uranbrytningen!

Och tvångsförflytta människorna som bor i närheten!!! [confused]

köttfärssås:

De krävs ju utveckling av kärnkraften för att minimera kärnavfallet.[y]

Man får ändå bara ut så mycket energi per kilo uran ändå. Visst kanske det blir mer energi/kg men det kommer nog ändå alltid behövas mer energi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Och tvångsförflytta människorna som bor i närheten!!!

Maskinister?

Nej, men landsbygden håller ju på att förfalla.

Ensamvargen:

Man får ändå bara ut så mycket energi per kilo uran ändå. Visst kanske det blir mer energi/kg men det kommer nog ändå alltid behövas mer energi.

Men Uran är ju inte ens det mest hållbara. Dessutom finns det ju mycket mer uran än kol. Ditt argument håller inte, då det enda som är mer värt än kärnkraft är typ solenergi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Men Uran är ju inte ens det mest hållbara. Dessutom finns det ju mycket mer uran än kol. Ditt argument håller inte, då det enda som är mer värt än kärnkraft är typ solenergi.

Solenergi är väl inte alls så värt? Skulle snarare föreslå vindkraft isåfall. Men all förnyelsebar energi är bättre i mina ögon.


   
SvaraCitera