Aviseringar
Rensa alla

Skicka paket utomlands


Ämnesstartare

MittnamnbörjarpåettF:

Men för fan, brev är ju billigare och paket dyrare, vad gör det om jag stoppar allt i ett brev och inte paket?

Brev kommer oftare bort än paket. Paket har ett sändningsnummer så att paketet går att spåra. Är det ett dyrbart brev, skicka det som REK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MittnamnbörjarpåettF:

Men för fan, brev är ju billigare och paket dyrare, vad gör det om jag stoppar allt i ett brev och inte paket?

Nej, det är ingen skillnad på brev och paket, det enda som spelar någon egentlig roll är vikten, vad du packar det i är oväsentligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag anger ju ändå vikten i postguiden, men det är ändå billigare med brev?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MittnamnbörjarpåettF:

men det är ändå billigare med brev?

Svar ja, i vissa fall om man ska skicka bortåt 2kg är dom gröna kuverten billiga (kräver tilläggs frimärke för utlandet).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar ba ta med paketet till posten sa fixar de resten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Svar ja, i vissa fall om man ska skicka bortåt 2kg är dom gröna kuverten billiga (kräver tilläggs frimärke för utlandet)

Jaha, så jag kan bara lägga allt i ett kuvert och så är det billigare då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MittnamnbörjarpåettF:

Jaha, så jag kan bara lägga allt i ett kuvert och så är det billigare då?

Beror på hur stort och tjockt innehållet är. Men som sagt, gå till närmaste postombud så ordnar dom allt åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amen, har liksom inte råd att betala 400 spänn för ett paket[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MittnamnbörjarpåettF:

amen, har liksom inte råd att betala 400 spänn för ett paket

Men dom hjälper dig med brev också [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min fråga är: varför ha paket och brev som alternativ om du ändå anger vikt och storlek när paket är dyrare än brev? Kommer det funka eller kommer han ba: nää


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MittnamnbörjarpåettF:

Min fråga är: varför ha paket och brev som alternativ om du ändå anger vikt och storlek när paket är dyrare än brev? Kommer det funka eller kommer han ba: nää

LOL, alltså saker som väger över 2kg måste skickas som paket. Allt <2kg kan skickas som brev eller paket om det inte är allt för stor volymmässigt. Men fin försändelse väger 250g och kan därmed skickas som brev...

No big deal [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amen bra det då, krävs speciella kuvert för att skicka utomlands?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, tycker att den här tråden börjar bli lite lol nu,


   
SvaraCitera