Aviseringar
Rensa alla

Skidsemester?


Ämnesstartare

Några tips på var man ska åka i vinter? Engelberg har jag hört ska vara riktigt bra puder, någon som varit? 

Ski or die!


   
Citera

Bara varit i Schweiz en gång, men ej på skidresa.. På snabb genomfart mitt under sommaren.. 

Italien har underbar skidåkning, och oftast är vädret kanon.

Rekommenderar Corvara, och ett måste är att åka Sellaronda! =)  


   
SvaraCitera
höna

Åre var najs men ej under v 9


   
SvaraCitera

Zermatt, många nedfarter en hel del möjligheter till offpist finns
Verbier, likt Zermatt men bättre, men var nere tidigt på säsongen då är åkningen bäst.

Les Arcs, kanske inte så många nedfarter med alpmått stor variation och bra fallhöjd. All möjlighet till bra toppturer och offpist förutsatt att vädret är bra. dessutom billigt i jämförelse med Zermatt  och Verbier


   
SvaraCitera

Engelberg är grymt, om ni ska dit så ska ni ju bo på Hotel Hoheneck som är det bästa där enligt mig. Grym afterski 😀


   
SvaraCitera

Bad Gastein helt klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daniellas:
Engelberg är grymt, om ni ska dit så ska ni ju bo på Hotel Hoheneck som är det bästa där enligt mig. Grym afterski 😀

Japp det blir Engelberg och Hoheneck faktiskt =) Läste den här artikeln på freeride idag! Grymt med Alpradio i vinter !  http://www.freeride.se/content/7691/


   
SvaraCitera

Fridask:

Japp det blir Engelberg och Hoheneck faktiskt =) Läste den här artikeln på freeride idag! Grymt med Alpradio i vinter !  http://www.freeride.se/content/7691/

Vad roligt!


   
SvaraCitera

När ska du åka?


   
SvaraCitera

nej tänker inte fly från kyla för att frysa ännu mer och dessutom betala för det. euw


   
SvaraCitera

Fick förfrågan om att hänga på en polare, som hade fått div. "avbokningar" till... eh, St. Anton i Österrike, tydligen bra som fan.

Men vet inte om jag ska åka. Kôstar lite...

Men det är roligt som fan med skidor. 


   
SvaraCitera
höna

Vill åka skidor:(


   
SvaraCitera

höna:
Vill åka skidor:(

Ja men nu kan du ju snart det 😀


   
SvaraCitera

Vill också åka på skidsemester 🙁


   
SvaraCitera

Blev det något Engelberg i år? Såg att Hoheneck hotellet har lediga rum sportlovsveckan! Lets go?


   
SvaraCitera