Aviseringar
Rensa alla

Skilda föreldrar!!!


Ämnesstartare

Hej!
jag är en tjej på 13 år och jag har som sagt skilda föreldrar.
Jag "älskar" dem båda lika mkt och de är JÄTTE snälla!
Men min mamma bor i en lägenhet som e ganska liten och min pappa i en villa...
Jag har mer plats hemma hos pappa och där har vi ju en egen tomt.

Jag tar aldrig med kompisar hem till mamma... För jag tycker det e ganska pinsamt, jag e den enda i min klass t.ex. som bor i lägenhet och så. Min mamma gillar oxå att meditera och har ganska många sånna saker som jag tycker e skit fula!
Jag skulle vilja flytta till min pappa och bo där större av tiden men jag känner mig jätte taskig då mot mamma och vågar inte fråga för jag är rädd att hon blir jätte ledsen.

Jag va tvungen att få det ur mig!! Är det ngn som har ngt tips på vad jag ska/kan göra??


   
Citera

Alltså när man är 12 år så har man rätten att välja själv vart man vill bo, sen kan såklart ena föräldern blir ledsen.
Men jag tror du behöver fundera varför du känner som du gör. Vad är det som gör mammas lägenhet och intressen så himla pinsamma? Tror inte dina vänner skulle bry sig, dem är trotsallt där för att träffa dig och inte din mamma. Att bo i lägenhet är inget konstigt alls! Och om dina kompisar tycker det är dem nog ganska kassa kompisar. Som sagt, dem ska träffa dig och inte din mamma eller lägenheten.
Prata med din mamma om hur du känner, det är nog lättaste vägen att gå to be honest! Sen förstår jag att det kan vara jobbigt men hon blir nog mindre ledsen eller kan förstå om du berättar hur läget är än om du bara säger att du inte vill bo där.

Lycka till!


   
SvaraCitera

varför "älskar" med sådana tecken. Det är okej att känna saker.. det är så jag tolkar det. Hur som helst, jobbigt. Jag får ont i hjärtat av sånt här, men this too shall pass som man säger Rullar ögonen


   
SvaraCitera

 Ingen vän värd att bry sig om lägger någon vikt vid hur du bor. Du har en mamma som älskar dig (förhoppningsvis) och meditation & dyl är ascoolt och nyttigt.


   
SvaraCitera

låter som en skitcool morsa ju


   
SvaraCitera

honolulu:
låter som en skitcool morsa ju

men eller hur! hade velat ha en sådan


   
SvaraCitera

Visa respekt till din mor utan henne hade du inte funnist.


   
SvaraCitera

jag är 14 och mina föräldrar är också skilda. 
och jag vet att om du verkligen vill bo hos din pappa större del av tiden så ska du vara ärlig och ha ett bra skäl. 
och att din mamma mediterar och att ni har en liten lägenhet är tyvärr det sämsta jag någonsin hört. 
för det första så kanske inte din mamma känar lika mycket som din pappa, hon kanske inte har lika bra ekonomi. men om jag gissar rätt så försöker hon så gott hon kan. 
för det andra så ska du inte tycka det är pinsamt att ta hem kompisar, speciellt eftersom din mamma mediterar. du ska vara stolt över din mamma och inte skämmas. 


   
SvaraCitera

Har inget råd till dig direkt, men när du kom in på att du är den enda i klassen som bor i lägenhet så kom jag att tänka på alla de gånger i lågstadiet när jag hälsade på hos kompisar som bodde i lägenhet och jag, som bott i villa hela mitt liv, tyckte att det var såååååååå ballt med lägenhet.
Det var tider det


   
SvaraCitera

Jag har levt med skilda föräldrar sen jag var 6 år och nu är jag 19. Jag har många gånger dragits med dåligt samvete mot dom, hur jag än valde. Det viktigaste är att du ska vara där du trivs. Dina föräldrar vill inget annat än att du ska må bra och om det är hos din pappa du vill bo så är det bara att säga det, att du vill testa bo hos din pappa. Du kommer alltid känna att du gör ena föräldern ledsen, för det gör man. Dina föräldrar vill ha dig lika mycket och det är inte du som barn som kan göra något åt det. Du kan t.ex. bo varannan vecka. 🙂

Gör det som känns bäst och var ärlig mot dina föräldrar, dom kommer förstå! 🙂


   
SvaraCitera