Aviseringar
Rensa alla

Skiljer 6 år.


Ämnesstartare

Jag har träffat en kille som är 21 år, han är underbar på alla sätt. Han känner min mamma och jag känner hans "mamma" och pappa jättebra.
Dock skiljer det 6 år mellan oss.. Jag har ingen aning om vad jag ska göra!
Hans pappa blir jääääätte förbannad ifall jag skulle få ihop det med honom. Hans "mamma" tycker att det är helt okej, bara han tänker på vad han gör. Min mamma tycker det är lite sådär om detta.
Allt blir fel, fast ändå inte..
Vad ska ja göööra? [sad]


   
Citera

kan förstå hans pappa, skulle ej vilka att min 21-åring ville va tillsammns med en unge.

men det är hans och ditt val osv, om han nu vill va tillsammans med dig å du med honom och du inte tror att han bara utnyttjar dig så visst [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vads har hans föräldrar för anledning att lägga sig i? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var sexton var jag ihop med en som var 21, det var fem år men ändå. Det fungerade inte alls, han jobbade och tyckte att jag skulle förstå hur det var, han ville bli sambo, jag tyckte jag var för ung, han ville åka överallt, jag hade ej pengar, jag var fortfarande för ung för ett seriöst och moget förhållande då.

Men det kan ju fungera för er, hans pappa måste bara vänja sig.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

lägg inte så stor vikt vid ålder. är ni båda på samma mognadsnivå så varför inte.

vilket jag lite hoppas att ni inte är med tanke på att det vore lite tragiskt för honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kan ju alltid diskutera idolvinnaren


   
SvaraCitera

Allt utan blöja går och töja 😀


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

vads har hans föräldrar för anledning att lägga sig i? [shake]

han är 21, man får vara överbeskyddande fram tills 35 tror jag det var sagt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6 år är 4 år mindre än 10 år.
6 år är bara 1 år mer än 5 år.

Var glad att det inte är 15 år emellan er och det bör ändå, egentligen - på något sätt, vara ok med 15 år då de flesta föräldrar har 30 år mellan sig och sina barn.

Allvarligt, 6 år är egentligen ingenting.
Han var 6 år när du föddes. Tänk på dem med 20 års ålderskillnad: då var den ena partnern 20 år när den andra föddes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iden åldern gör nog ålderskillnaden rätt mkt. Undrar vad han ser i en femtonåring faktiskt, men det kan ju vara true lööv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i vad hans pappa tycker. Han är myndig och bestämmer över sitt eget liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man är i helt olika stadier i livet. Jag skulle förslå att Inte gå vidare med det om du inte känner att han är ditt liv och du dör utan honom, då är det i alla fall värt ett försök. Annars kommer du ångra dig resten av ditt liv. Men jag tror det är lite dålig tajming, sex år behöver inte betyda någonting men när man är så unga så blir det lätt avgörande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funkar det så funkar det.
tycker ni ska skita i vad hans föräldrar säger, han är vuxen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dold text: Tänk på Jacob och Renesmee!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min första pojkvän var exakt den ålderskillnaden med! Kändes alltid som om hans föräldrar såg ner lite på mig. Och mamma bråkade jättemycket om det och hotade om polisanmälning i början. Men det gick vidare i 2 år, så det var inte så farligt.[zzz]


   
SvaraCitera