Aviseringar
Rensa alla

skillnad?


Ämnesstartare

när man har dött, tror ni att det är någon skillnad på vad som händer med de som tar livet av sig och de som dör av en olyckshändelse, mord eller ålder? funderar väldigt mycket över detta. jag vet inte vad jag tror på och jag känner att det enda som håller mig tillbaka är att jag är rädd för vad som händer. man tänker på alla andra som har dött, alla kan ju inte brinna i helvetet eller flyga runt som spöken? övertyga mig om att det är någon skillnad och att man bara dör, försvinner


   
Citera
Ämnesstartare

Om jag hade trott att man bara avlägsnar från allt som existerar hade jag inte överlevt.
Fyfan vad ångestframkallande.
Tänker inte lida i onödan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det funkar så här...

Man dör.

Man ruttnar.

Man förmultnar.

Man blir till jord och mat.

I den processen ungefär. [smile]

Tycker inte du ska ta ditt liv dock, du är ju en av få här som faktiskt är vettig. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget annat är lika så varför skulle det vara lika. men tror iaf att man avlägsnas från allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det du upplever efter döden kommer vara detsamma som det du upplevde innan livet: ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Det du upplever efter döden kommer vara detsamma som det du upplevde innan livet: ingenting.

men vi kan ju inte vara säkra på det, tyvärr. det känns som att det inte finns något vetenskapligt argument som kan få mig att till 100 % tro att det inte är ngn skillnad och att man bara dör. stör mig verkligen.

Jonnybravo91:

du är ju en av få här som faktiskt är vettig.

naw, det är du nog ensam om att tycka. får uppskattningsvis 99 % negativ respons här

OF 5:

men tror iaf att man avlägsnas från allt.

på vilket sätt?

detberorpå:

Om jag hade trott att man bara avlägsnar från allt som existerar hade jag inte överlevt.
Fyfan vad ångestframkallande.

känner tvärtom. vilken oerhört hemsk tanke att du aldrig kan dö på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man blir ett träd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

på vilket sätt?

förhoppningsvis så raderas man, som när man trycker på delete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man dör bara, försvinner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

förhoppningsvis så raderas man, som när man trycker på delete.

mhm hade varit skönt

dazed_and_confused:

man dör bara, försvinner

önskar att jag kunde tro på att det 100 % sanning. men sedan måste man ju ta risker i livet, eller döden [rolleyes]


   
SvaraCitera

eftersom jag tror att man bara försvinner så tror jag att det inte spelar ngn roll hur man dog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Det du upplever efter döden kommer vara detsamma som det du upplevde innan livet: ingenting.

Säg inte det! Ingenting är omöjligt! Att vi skulle födas på denna jord, leva bland en massa möjligheter. Och sedan bara försvinna som om det inte fanns någon anledning till det hela, känns ganska osannolikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Och sedan bara försvinna som om det inte fanns någon anledning till det hela, känns ganska osannolikt.

vad tror du skulle hända då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

mhm hade varit skönt

mycket.

eller så kommer man till Valhall för att kriga mot jättarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vad tror du skulle hända då?

Jag vet inte, mina tankar kring det där förändras från dag till dag.

Men jag är ganska säker på att det finns någon typ av hjärna eller liknande bakom allt levande.. [cute]

Någon/något måste ha konstruerat oss och systemet vi lever i.. [shake]


   
SvaraCitera