Aviseringar
Rensa alla

Skillnad mellan dyr och billig vodka?


malber:

Men tycker att explorer som är billig är god

[chocked] du ska bara veta vilka running jokes jag och min polare har spånat, angående vad explorer är bryggt på..


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

För perspektivens skull:
http://tomasf.se/etc/cancer.txt

enligt den sidan får man cancer av allt helt enkelt. Cancer av tamponger, svarta köksredskap, tandkräm, slag mot brösten, sommarsex, bröstmjölk, jaa allt möjligt.
BTW, dricker alkohol vääääldigt sällan![no-no]


   
SvaraCitera

Inside:

tror du jag ljuger?

Ja. Och inte tror jag mer på dig för att du länkar något en bartender sagt till aftonbladet.

Huvudvärk får man ofta av vätskebrist och vätskebrist får man lätt när man dricker, då alkohol är vätskedrivande.

Shit vad jag lär dig en massa bra saker om alkohol.
[rolleyes]


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Tickstart:

angående vad explorer är bryggt på..

vad är det bryggt på? :O


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Ja.

sorry för att jag blev lurad av en ryss då -.-


   
SvaraCitera

Okej sammanfattar till dig
Jag tycker att det skiljer lite på smak när det gäller vissa vodkasorter
Men är man inte speciellt noga kan man lika väl köpa en billig
Man kan också blanda så att vodkan inte smakar speciellt mycket, då spelar inte vodkasorten ingen roll men anser själv att det är svårare att dölja importvodkans eftersmak.
Det är procenten och hur mycket man dricker som avgör hur full man blir, samt hur mycket man tål.
Bakfyllan beror på vätskebrist, lågt blodsocker, vitaminbrister, och när alkoholen förbränns av kroppen så omvandlas det till acetaldehyd som sen bryts ner av enzymer och omvandlas till ättiksyra, och det mår man inte bra av. Men man kan dricka ett glas vatten då och då under kvällen för att slippa en del av bakfyllan dagen efter, alternativt häva i sig vatten innan man går och lägger sig.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

malber:

Men är man inte speciellt noga kan man lika väl köpa en billig

så varför köper vissa t.ex absolut och dragon blue när dom kan köpa billig rysk vodka?


   
SvaraCitera

Inside:

så varför köper vissa t.ex absolut och dragon blue när dom kan köpa billig rysk vodka?

vissa är väl mer noga &
oftast köper man billig vodka som smuggelsprit och det är inte alla som vill göra det.


   
SvaraCitera

Inside:

så varför köper vissa t.ex absolut och dragon blue när dom kan köpa billig rysk vodka?

varufetischism.


   
SvaraCitera

malber:

explorer som är billig är god

vanlig explorer är ju hemsk =(
men smakade jordgubb/lime-explorer på nyår, det var faktiskt helt okej!


   
SvaraCitera

Inside:

så varför köper vissa t.ex absolut och dragon blue när dom kan köpa billig rysk vodka?

För många är det märket (placebo är inte att underskatta heller). Men det finns ju vodkakännare som, precis som vinkännare, kan pricka in exakt vad det är för sort och årgång osv, så klart att det är skillnad.


   
SvaraCitera

malber:

saranoff

Den skiten går ju inte ens att grogga med! [n]

Föredrar Koskenkorva eller Smirnoff - Smakar renast av de jag testat.


   
SvaraCitera

Buddah:

Smirnoff

brittiskt strunt [blush]

leijona eller nåt sånt hette nån finsk fulvodka, den var faktiskt riktigt god (vi gjorde smaktest mellan den, stolichnaya och absolut, absolut kom absolut sist) men den va bara 37.5%, så det kanske påverkade.. Sjukt värt isf om det är enda uppoffringen man behöver göra för totalt smaklös vodka [party]


   
SvaraCitera

Tickstart:

brittiskt strunt

Smirnoff är Ryskt från början [party]


   
SvaraCitera

Buddah:

Smirnoff

godast! O den är väl fan inte så mkt dyrare än explorer har jag för mig?


   
SvaraCitera