Aviseringar
Rensa alla

Skillnad mellan 18 och 20 år


Istechetvåpunktnoll:
Så många frågor du ställer


   
SvaraCitera

Danne_cars:

Aha så man brukar göra dumma saker då eller?;)

När man blir 18? Fan jag venne, en del gör det. Det kan vara saker som man själv tycker är små men som senare blir ganska fatala. 18åringar brukar gärna vilja ta ansvar men misslyckas, de har lite för höga förhoppningar på sig själva. Så ja, det är inte otänkbart 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Kanske bäst att införa en individuella skala för detta

En individuell myndighetsålder? 

urgh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om man går på gymnasiet även fast man är 18 har föräldrarna rättighet säga vad jag får o inte får mesans jag går på gymnasiet fast är 18??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: Men om man går på gymnasiet även fast man är 18 har föräldrarna rättighet säga vad jag får o inte får mesans jag går på gymnasiet fast är 18??

De har rätt att säga vad du får göra i hemmet och ej om du bor tillsammans med dem. Men nej, myndighetsåldern är applicerbar på människor som fortfarande går i gymnasiet också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De har rätt att säga vad du får göra i hemmet och ej om du bor tillsammans med dem. Men nej, myndighetsåldern är applicerbar på människor som fortfarande går i gymnasiet också. 

Men jag är väl fortfarande myndig ? O får tatuera mig o göra liknande saker??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

Men jag är väl fortfarande myndig ? O får tatuera mig o göra liknande saker??

Ja, det stämmer. Dina föräldrar har ingen rätt att neka dig tatueringar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja, det stämmer. Dina föräldrar har ingen rätt att neka dig tatueringar. 

När jag säger till pappa: jag ska göra en sleeve nästa år  då säger han:mähä det ska du inte göra o så säger han att han kommer typ omyndigförklara mig om jag gör en tatuering  han bestämmer väl förfan väl inte vad jag för när jag fyller 18 eller ?


   
SvaraCitera

20 år då får du köpa allt över värdelösa 3,5% sen vet ja inte skillnad eller jo, du gör dina egna pengar ca 40 timmar per vecka. mer skillnad hmm kanske inte bor hemma längre tex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: han bestämmer väl förfan väl inte vad jag för när jag fyller 18 eller ?

Helt rätt, du har all rätt på din sida nästa år. Han kan neka dig boende dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Helt rätt, du har all rätt på din sida nästa år. Han kan neka dig boende dock.

Men han kan väl förfan inte omyndigförklara mig?? Jag vill ju göra som jag vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

Men han kan väl förfan inte omyndigförklara mig?? Jag vill ju göra som jag vill

Nej det kan han inte, krävs att en domstol dömer för sådan åtgärd. Och ej på vilka grunder som helst så klart. Låter som att din far om någon borde omyndigförklaras. :((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nej det kan han inte, krävs att en domstol dömer för sådan åtgärd. Och ej på vilka grunder som helst så klart. Låter som att din far om någon borde omyndigförklaras. :((

Fan va gött så jag är en fri man nästa år? Så jag bestämmer över mig själv vad jag gör för  beslut o dem besluten jag tar det gynnar bara mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: Fan va gött så jag är en fri man nästa år?

Fri din faders tvångströja, ja! 🙂

Danne_cars: Så jag bestämmer över mig själv vad jag gör för  beslut o dem besluten jag tar det gynnar bara mig?

Mja, till en viss gräns.. Du förväntas fortfarande följa nationella lagar osv! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: Okej tja jag undrar vad är skillnaden mellan18 år oc h 20 år?

Svaret är 2 år. 20-18=2. Retard.


   
SvaraCitera