Aviseringar
Rensa alla

Skillnad på bild och i verkligheten


Ämnesstartare

Hur olik ser man egentligen ut på bild och i verkligen? Ingen kan ju naturligtvis veta svaret men vad tror ni?För på bilder tycker jag att jag ser helt ok ut och har fått höra massor av gånger att jag ser bra ut av människor som bara sett mig på bild. Men jag har inte träffat många som har sett mig på både bild och i verkligheten som säger att jag ser bra ut. Mina vänner säger att dom tycker jag ser bättre ut i verkligheten än på bild men alla tycker vi ju olika. Hur stor skillnad tror ni det egentligen är på en person i verkligheten och på bild?


   
Citera

Det är skillnad på kameror och kameror. 

En filosofisk fråga som kanske har en avgörande roll: Ser alla människor likadana färger och djup?


   
SvaraCitera
duden

Tycker att jag ser bättre ut i verkligheten än på bild 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Förskjutningen av perspektivet skiljer alltid oavsett bildteknik. Det som fångas på bild är inte alltid det vår hjärna visar efter synintryckens korrigering.


   
SvaraCitera
Exner

Spegel eller verklighet får ett helt annat djup än vad en bild har.


   
SvaraCitera

Samma sak här! tycker oxå att jag ser bättre ut på bild än vad jag gör i verkligheten


   
SvaraCitera

tkr jag ser bättre ut i spegeln

fan vad självcentrerad jag måste va 


   
SvaraCitera

aldrig lyckats se bra ut på bild! 😀

kan rätt ofta tycka att jag ser hyfsad ut irl
beroende på belysning o så
blir lite charmad av mig sjlv när ja står o ler framför spegeln ibland...

men bild... uuughhh
får jätteont i hjärtat när någon säger "åh jättebra bild ju!!"
så ere ett miffo på bilden

det är därför jag har jättesvårt att veta hur fan jag ser ut egentligen

den charmiga snubben ja ser i spegeln
elr miffot på bilderna
ser heeeeeeeeeeeeeeeeeeelt olika ut i min värld
finns ingen likhet alls 


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Har rätt så dåligt självförtroende när det gäller mitt utseende, så tycker oftast att jag ser varken bra ut på bild eller irl. Men tror faktiskt att jag ser mycket bättre ut i verkligheten. Är inte så värst fotogenisk.. :((


   
SvaraCitera

Det måste främst bero på brännvidden på objektivet (matcha ögats) samt om man är van vid att se sig i spegeln att ens spegelbild är well, spegelvänd.


   
SvaraCitera

Trodde att jag var ofotogenisk. Tills jag insåg att verkligheten var ännu värre. Osv.


   
SvaraCitera

Sedan skulle man ju också kunna anmärka att man uppfattas annorlunda i verkligheten, då andra ser dig mitt i en rörelse och från olika vinklar medans en bild är ett stilla ögonblick. Så har jag alltid tänkt iaf.


   
SvaraCitera

Tycker att jag ser både bra ut på bild och irl, men lite bättre irl.


   
SvaraCitera

S3ON: Det är skillnad på kameror och kameror.

Självklart skiljer det mellan en 500 kronors kamera och en 50.000 kronors kamera. Men den största skillnad beror på den som håller i kameran. En proffsfotograf kan få en medelmåttig modell att se ut som ett superproffs men en amatörfotograf som inte vet hur en kamera ska behandlas på kan knappast få så nämnvärt bra resultat ens med en 50.000 kronor kamera än om h*n hade haft en kompaktkamera för 250 kronor.

Sedan en superviktig faktor - LJUSET!!! Ett bra ljus kan göra underverk på en från början medioker bild.


   
SvaraCitera

Du ska hitta den fulaste bilden som finns på den personen och tänka att den är 10x fulare , för så är det ju .


   
SvaraCitera