Aviseringar
Rensa alla

Skillnad på tjej och kille när det kommer till trekant?


Ämnesstartare

Tycker ni att en tjej är horig om hon har sex med två killar samtidigt men inte att en kille är horig om han har sex med två tjejer samtidigt?
Varför?


   
Citera
mynona

Bra att den frågan ställs. Jag skulle vilja höra hur de som tycker så kan motivera en sådan åsikt. Kan man tycka så och samtidigt tro på rättvisa?

Jag tror inte att de som tycker så kan motivera sin åsikt, för de tycker inte så för att de själva har kommit fram till den åsikten, de följer bara en traditionell norm som säger att man ska tycka så, utan att tänka.

Den traditionen härstammar från en tid när sex bara var till för avel och man måste veta vem som var far till ett barn.

Bonbond:

Tycker ni att en tjej är horig om hon har sex med två killar samtidigt men inte att en kille är horig om han har sex med två tjejer samtidigt?

Det är ingen skillnad. Och anser man att det är skillnad vet man inte vad rättvisa är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår inte riktigt hur det kan ha blivit så att det är en sådan skam för tjejer att ha många sexpartners medan killarna får status av det. Kanske är det för att folk har fått en bild att det bara är prostituerade tjejer som ligger med många killar och att vara prostituerad är en skam. Eller för att bland djuren som lever i det fria så är det en hane som har flera honor. Men vad vet jag.


   
SvaraCitera

Bonbond:

Tycker ni att en tjej är horig om hon har sex med två killar samtidigt men inte att en kille är horig om han har sex med två tjejer samtidigt?

Bonbond:

Varför?

För att ni kvinnor är endast skapade i ett syfte, att tillfredsställa mannens behov. [wink][wink][blush]


   
SvaraCitera
Exner

Bonbond:

Jag förstår inte riktigt hur det kan ha blivit så att det är en sådan skam för tjejer att ha många sexpartners medan killarna får status av det.

Vad bygger du detta på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så är det inte. Men vissa kvinnor verkar tro det och vissa killar med.
Det är de svaga kvinnorna som lever på männen och gör allt för dom.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Exner:

Vad bygger du detta på?

Jag vet att tjejer får rykten om hon har haft trekant med två killar eller om hon har legat med många killar.
En kille får inte rykten om han har gjort samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

För att ni kvinnor är endast skapade i ett syfte, att tillfredsställa mannens behov

Hoppas du får kuken din avbiten nå tag, för du behöver den inte[no-no]


   
SvaraCitera

Bonbond:

Jag vet att tjejer får rykten om hon har haft trekant med två killar eller om hon har legat med många killar.

Det är väl rätt individuellt ändå?


   
SvaraCitera
mynona

Bonbond:

Jag förstår inte riktigt hur det kan ha blivit så att det är en sådan skam för tjejer att ha många sexpartners medan killarna får status av det.

Det är en norm. Normen har skapats av en tradition, och traditionen har sitt ursprung förr i tiden.

Ursprunget är att man förr ville veta vem som var far till ett barn ("patriarkat"). För att kunna veta vem som var far till ett barn måste en kvinna begränsa sig till att bara ha sex med en enda man, hade hon sex med flera kunde man ju inte veta vem som var far. En man däremot kunde ha sex med hur många kvinnor han ville (så länge de bara hade sex med honom), för då visste man ändå vem som var far till hans barn.

Det är ursprunget. För att kunna upprätthålla det här så var man tvungen att lära folk att det var skamligt och något att skämmas för att en kvinna knullade runt; man var alltså tvungen att straffa den som bröt mot reglerna, annars skulle hon självklart inte lyda dem. Jag har läst historia, så är det.

Numera tänker man ju inte på det sättet, men tjejer som knullar runt kan fortfarande få dåligt rykte, bara för att "det är ju så", folk tänker inte på varför, "det bara är så". Det är alltså ett slags tradition som folk följer utan att fundera på varför, det gör bara så för att alla gör så och alla gör så därför att "så är det ju".

Nå, så behöver det inte vara, för det "är bara så" precis så länge som folk upprätthåller det genom att spela med i det, och det är allas ansvar att inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Det är väl rätt individuellt ändå?

Ja men för det mesta är det så.


   
SvaraCitera

Bonbond:

Jag förstår inte riktigt hur det kan ha blivit så att det är en sådan skam för tjejer att ha många sexpartners medan killarna får status av det.

asså fattar inte vad detta kommer ifrån, alltså var alla har fått det ifrån att det skulle vara på det sättet. känns som ett enda enormt "strawman argument" i brist på bättre ord på svenska.

har faktiskt aldrig hört någon argumentera för att det skulle vara så.


   
SvaraCitera

Varför ha med en kille överhuvudtaget? Trekant med bara tjejer är det bästa.


   
SvaraCitera
mynona

Nintendos BFF:

asså fattar inte vad detta kommer ifrån, alltså var alla har fått det ifrån att det skulle vara på det sättet. känns som ett enda enormt "strawman argument" i brist på bättre ord på svenska.

Det kanske är svårt att upptäcka orättvisor som man själv inte är utsatt för? På samma sätt som en vit människa har svårare att upptäcka rasdiskriminering är en svart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Numera tänker man ju inte på det sättet, men tjejer som knullar runt kan fortfarande få dåligt rykte, bara för att "det är ju så", folk tänker inte på varför, "det bara är så". Det är alltså ett slags tradition som folk följer utan att fundera på varför, det gör bara så för att alla gör så och alla gör så därför att "så är det ju".

Det är dags att folk börjar att ändra sig, annars kan dom ju leva kvar i 1800-talet med allt annat också!

stereo total:

Varför ha med en kille överhuvudtaget? Trekant med bara tjejer är det bästa.

Man gör hur man själv vill.


   
SvaraCitera
Åtta

Nintendos BFF:

asså fattar inte vad detta kommer ifrån, alltså var alla har fått det ifrån att det skulle vara på det sättet. känns som ett enda enormt "strawman argument" i brist på bättre ord på svenska.

har faktiskt aldrig hört någon argumentera för att det skulle vara så.

Detta. Folk säger att det är så ibland, men jag har aldrig i hela mitt liv hört denna attityd från någon i verkligheten.


   
SvaraCitera