Forumet - Skillnaden mellan Iphone 3gs och Iphone 4?

Skillnaden mellan Iphone 3gs och Iphone 4?

951 0 20
Hade tänkt och införskaffa en ny telefon. Bestämde mig för iphone och undrar nu, vad är igentligen skillnaden? Skulle ni kunna rekommendera 3an? Vill igentligen inte slösa för mycket pengar och eftersom 3gs är ganska mycket billigare när man har den på abonnemang så.. Vad har ni för erfarenheter? [smile]
För det första är iphone bra mycket dyrare än konkurrenternas varianter, men är du beredd att betala priset är 4:an självklar. Den har bättre kamera (även en på framsidan), blixt, snyggare/mer robust design, bättre högtalare, sanslöst mycket skarpare skärm, bättre processorer och en hel del andra småfunktioner.

Jag äger båda och har svårt att använda den betydligt långsammare och plastigare 3GS efter att ha vant mig vid 4:an...

Spana också in:

Buddah:

Förutom att baksidan är gjord i glas, vem som nu fick den snillrika idén.

Designen känns mer robust än 3GS:s baksida som väldigt lätt blir repig. Jag har inte en repa på min. Behandlar man telefonen med omsorg och/eller använder bra fodral ska glasbaksidan inte vara ett problem. 3GS ligger bättre i handen ja, men det är också den enda fördelen den har över 4:an.
sftd:

Designen känns mer robust än 3GS:s baksida som väldigt lätt blir repig

Å andra sidan kan hela baksidan spricka om du tappar den [smile] Finns statistik från försäkringsbolagen som visar att det finns fler försäkringsfall som rör iPhone 4 än 3G och 3GS - bland annat på grund av baksidan som är en av de saker som oftast är paj.
Buddah:

Å andra sidan kan hela baksidan spricka om du tappar den Finns statistik från försäkringsbolagen som visar att det finns fler försäkringsfall som rör iPhone 4 än 3G och 3GS - bland annat på grund av baksidan som är en av de saker som oftast är paj.

jo jag vet, men är man rädd om telefonen är inte det ett problem. Köper man en mobil för ca 7000 kr hör det ju till att man är rädd om den [confused]
sftd:

jo jag vet, men är man rädd om telefonen är inte det ett problem. Köper man en mobil för ca 7000 kr hör det ju till att man är rädd om den

Hur varsam tror du gemene svensk är med sin elektronik? [smile] Sen kan även den bäste råka tappa sin mobiltelefon i marken/golvet. Då är det ju bra om telefonen inte går sönder första gången. Tappade säkert min iPhone 3G runt 20-25 gånger i golvet utan att den hade en skråma på baksidan.
Buddah:

Hur varsam tror du gemene svensk är med sin elektronik? Sen kan även den bäste råka tappa sin mobiltelefon i marken/golvet. Då är det ju bra om telefonen inte går sönder första gången. Tappade säkert min iPhone 3G runt 20-25 gånger i golvet utan att den hade en skråma på baksidan

Fodral är att rekommendera, det finns en hel del snygga fodral där ute...