Aviseringar
Rensa alla

skillnaden mellan söt, snygg och vacker


Ämnesstartare

jag tänker typ snygg som prydlig och välvårad. att allt sitter på plats, kläder, frisyr och allt sånt. att man är ren och ordentlig typ. dunno

söt är typ gullig. lite barsnligt och kuligt. typ sprallig och rar.

vacker är mer elegant och ståtlig typ. att man har nån slags utstrålning och så

försökte tänka till faktiskt. var svårt som fan. fick ta till lite hjälp och skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag tänker typ snygg som prydlig och välvårad. att allt sitter på plats, kläder, frisyr och allt sånt. att man är ren och ordentlig typ. dunnosöt är typ gullig. lite barsnligt och kuligt. typ sprallig och rar. vacker är mer elegant och ståtlig typ. att man har nån slags utstrålning och såförsökte tänka till faktiskt. var svårt som fan. fick ta till lite hjälp och skit

hmm håller med till viss del... de här orden är svåra asså:-\


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

hmm håller med till viss del... de här orden är svåra asså:-\

haha alltid nåt [smile] hur tänker du då om de orden?[cute] ja jag har alltid tyckt de är kenpiga. typ utseende ord som dessa är svåra att förklara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha alltid nåt hur tänker du då om de orden? ja jag har alltid tyckt de är kenpiga. typ utseende ord som dessa är svåra att förklara

jag vet inte riktigt:-\ därför jag skapade tråden:-P håller med alla som svarat på tråden till viss del lite av varje liksom:-P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vacker är för mig en person som har en sprudlande personlighet som lyser igenom det yttre. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Söt - Estetiskt tilltalande utan att vara särskilt attraktiv, som barn eller kattungar. Kan också vara ett personlighetsdrag som i små mängder kan attrahera.

Se bra ut - I princip i avsaknad av skavanker.

Snygg - Ser bra ut med något extra.

Vacker - Högsta estetiska värdet och kan inte kompareras. Kan eventuellt påverkas av utstrålning och personlighet. Har en air av transcendens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

jag vet inte riktigt:-\ därför jag skapade tråden:-P håller med alla som svarat på tråden till viss del lite av varje liksom:-P

haha okej get it, smart gjort [y] bättre än att googla orden, jag fick inte fram några bra svar [sad] haha fint. fast du borde ha en helt egen åsikt med [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Vacker är för mig en person som har en sprudlande personlighet som lyser igenom det yttre.

fast utseende spelar väl in också?:-\

Nachac:

Söt - Estetiskt tilltalande utan att vara särskilt attraktiv, som barn eller kattungar. Kan också vara ett personlighetsdrag som i små mängder kan attrahera.Se bra ut - I princip i avsaknad av skavanker.Snygg - Ser bra ut med något extra.Vacker - Högsta estetiska värdet och kan inte kompareras. Kan eventuellt påverkas av utstrålning och personlighet. Har en air av transcendens.

hmm... jo så skulle man nog kunna beskriva det:-)

patrick bateman:

haha okej get it, smart gjort bättre än att googla orden, jag fick inte fram några bra svar haha fint. fast du borde ha en helt egen åsikt med

googlade med:-P fick inte heller fram nåt svar^^ jo:-P funderar på de;-)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att söt är ett mycket mer attraktivt personlighetsdrag än snygg/vacker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

fast utseende spelar väl in också?:-\

Om man är vacker syns ju det på utsidan, som sagt. Man kan se det i ögonen. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

Jag tycker att söt är ett mycket mer attraktivt personlighetsdrag än snygg/vacker.

kan jag också tycka faktiskt:-) iaf för.tjejer:-P gillar brukar inte uppskatta att bli kallade söta.... ses som negativt för dem:-P

absentthinking:

Om man är vacker syns ju det på utsidan, som sagt. Man kan se det i ögonen. 🙂

men om man har typ jätte tråkiga grå ögon som inte är särskilt uttrycksfulla då:-P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

kan jag också tycka faktiskt:-) iaf för.tjejer:-P gillar brukar inte uppskatta att bli kallade söta.... ses som negativt för dem:-P

Har väl att göra med komplex för manlighet/osäkerhet på utseende att göra osv.. [crazy] jag har inte så mycket emot det om inte någon använder det som en härskarteknik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker att "snygg" är lite ut av ett samlingsbegrepp för alla positiva utseendeattribut. dvs, det betyder bara att man ser bra ut, utan att specifera på vilket sätt.

"vacker" däremot, tyckr jag mer är något estetiskt, alltså på ett ganska osexuellt sätt(behöver dock inte utesluta sexuell dragning att säga att någon är vacker, men ah). dvs estetiskt vackra drag osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

googlade med:-P fick inte heller fram nåt svar^^ jo:-P funderar på de;-)

haha, google har förlorat sin edge. aha okej [bigsmile] hoppas du kommer på nåt grymt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

jätte tråkiga grå ögon

det är ju glittret som avgör, inte färgen [no-no]


   
SvaraCitera