Aviseringar
Rensa alla

skilnad på vodka och wiskey?


Ämnesstartare

vad är skillnaden mellan vodka och wiskey? varför är vodka helt genom skinligt? smakar wiskey gptt? finns de någon nybörjar wiskey som har typ 40% ?


   
Citera
Ämnesstartare

Smaken och tillverkningsprocessen. Whisky lagras på fat. Vodka har en sk neutral spritsmak, smakar bara sprit helt enkelt, såvida den inte är kryddad förstås. Det går inte att beskriva smakskillnadena, du måste smaka själv. Finns väldigt många olika whiskysorter som smakar väldigt olika.. 


   
SvaraCitera

men kan du inte googla? vad är detta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pennyroyal:
Smaken och tillverkningsprocessen. Whisky lagras på fat. Vodka har en sk neutral spritsmak, smakar bara sprit helt enkelt, såvida den inte är kryddad förstås. Det går inte att beskriva smakskillnadena, du måste smaka själv. Finns väldigt många olika whiskysorter som smakar väldigt olika.. 

vilket är godas att dricka vodka eller wiskey? finns de vodka som är goda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

vilket är godas att dricka vodka eller wiskey? finns de vodka som är goda?

Det är något du måste testa dig fram till, vi uppskattar alla olika smaker you know.

Dricker ej ren vodka särskilt ofta, men whiskey dricks bäst ren, eller ja, det är ju en smaksak som sagt - en kan blanda riktigt trevliga drinkar innehållandes whiskey, göra egen irish cream etc.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessa trådar får mig att vilja skjuta mig själv med luftgeväret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
dessa trådar får mig att vilja skjuta mig själv med luftgeväret

Du behöver inte vara elak. Onödigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här måste fan vara danne_cars, danne_cars avregistrera sig 16 Juli samma datum som gonnakillyou registrera sig. De har samma ålder. De gör samma konstiga trådar om frågor som är enkla att googla och de handlar om samma saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pennyroyal:

 Onödigt. 

som dessa trådar


   
SvaraCitera

Känns som om modereringen är väldigt inkonsekvent. Vissa trådar blir låsta för att det finns en fem år gammal tråd om ungefär samma sak, i andra fall kan vissa användare göra nya trådar gång på gång om samma ämne utan att någon bryr sig ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
Det här måste fan vara danne_cars, danne_cars avregistrera sig 16 Juli samma datum som gonnakillyou registrera sig. De har samma ålder. De gör samma konstiga trådar om frågor som är enkla att googla och de handlar om samma saker.

I ett diskussionsforum är det tillåtet att diskutera fram svar och ställa frågor om saker och ting. I min mening är det fullt rimligt att fråga vad som skiljer olika spritsorter emellan samt diskutera den skillnaden. 

Mvh


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det ena är fint och bra och karaktärsfullt det andra är bara tråkigt. 


   
SvaraCitera
Haien

Getrekt:
Det här måste fan vara danne_cars, danne_cars avregistrera sig 16 Juli samma datum som gonnakillyou registrera sig. De har samma ålder. De gör samma konstiga trådar om frågor som är enkla att googla och de handlar om samma saker.

Men den här kan stava.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
Det här måste fan vara danne_cars, danne_cars avregistrera sig 16 Juli samma datum som gonnakillyou registrera sig. De har samma ålder. De gör samma konstiga trådar om frågor som är enkla att googla och de handlar om samma saker.

ja d är han
han sa d i en tråd som han gjorde


   
SvaraCitera
Haien

Haien:

Men den här kan stava.

Skilnad... är nog danne


   
SvaraCitera