Aviseringar
Rensa alla

Skilsmässa


Ämnesstartare

Jag tror inte jag kommit över den.
Skilsmässor är skit.
Jag ska aldrig skaffa barn.

Någon mer som har det likadant?

Det var lix 2006 då mina föräldrar skildes, evigheter egentligen ><


   
Citera

Nä det är bättre att de håller ihop och går runt och stör sig på varandra och skapar dålig stämning.


   
SvaraCitera

Tänk inte på det så går det över [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina p4r0n skillde sig 94 och jag har alltid varit avundsjuk på kompisar som åker på familjeresor, firar jul med hela familjen etc. fett deprimerande tack för påminnelsen.


   
SvaraCitera

Tror du alla som har gifta föräldrar har det så mkt bättre? Är det inte det ena e det det andra.. alla har nåt man funderar över o inte gillar i sin tillvaro. Skilda föräldrar e nog inte det värsta som kan hända direkt.. Värre om nån dör eller någon är alkoholist eller nåt. Va glad för det du har ist.


   
SvaraCitera

ms_A:

Värre om nån dör eller någon är alkoholist eller nåt.

Mina föräldrar skilde sig, farsan dog sen och var antagligen alkoholiserad. Thanks [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår inte, vad spelar det för roll om ens föräldrar skiljer sig, är det inte den som blivit dumpad som blir ledsen? men vad vet jag, inte mkt.
Om man inte trivs ihop verkar det ju bättre att flytta isär, än att alla ska behöva plågas av den dåliga stämningen(?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Tror du alla som har gifta föräldrar har det så mkt bättre?

detta är bevisat i bibeln. Jag är en bastard, hur kul är det att kunna säga så och veta att det bokstavligt talat stämmer lixm?


   
SvaraCitera

Har dom vart ihop hela ens liv klart ens liv rasar en del. Min mamma å pappa gjorde slut när jag knappt var 1 år, inget jag någonsin lidit av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynumberis911:

Någon mer som har det likadant?

Det var lix 2006 då mina föräldrar skildes, evigheter egentligen ><

tror mina föräldrar skilde sig 2000-2001, och om jag någonsin var ledsen över det gick det över väldigt snabbt men minns inte att jag någonsin varit ledsen över skilsmässan.
jag såg nog inte dom som ett par ens när de var tillsammans eftersom de glidit ifrån varandra och knappt pratade med varandra och isåfall bråkade. det är dina föräldrars val och det finns mycket positivt med att ha skilda föräldrar, jag bor hos min mamma men så fort jag vill ha lite miljöombyte kan jag åka till min pappa och bo där. när de bodde tillsammans så var jag en riktig mammagris och min pappa var rätt främmande för mig, nu har vi kommit varandra mycket närmare iochmed att när vi ses så är det vi två som ses.

gjort är gjort, var glad att dom lever och tog ett sånt beslut istället för att gå runt och vara olyckliga för "barnens skull"

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mynumberis911:

Jag ska aldrig skaffa barn.

hur gammal är du?
jag har aldrig hört att någon av mina vänner eller bekanta varit särskilt ledsna över sina föräldrars skilsmässa. det är naturligt för dem att kanske ha två hem, två "familjer". man behöver inte bli en olycklig och dålig människa för det. gift dig och skaffa barn om du så vill, giftemålet kanske inte varar för evigt men det gör iallafall barnet[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är glad över att mina föräldrar är skilda [smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Nintendo:

Är glad över att mina föräldrar är skilda [smile]

Jag med. Mina alltså. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är också glad över det. Men det är kanske annorlunda om man har två bra föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina föräldrar skiljde sig -91 och jag är glad att jag slipper se pappa slå mamma... jag tror det är lättare att handskas med det ju yngre man är, för då förstår man mindre.

Hursomhelst, har lärt mig att jag aldrig tänker gifta mig, finns ingen mening med det. Man kan lika bra vara sambos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev jätteglad när jag fick veta att mamma och pappa inte skulle bo tillsammans mer


   
SvaraCitera