Aviseringar
Rensa alla

skit arg!!


sfx_3000: lagliga tips som jag kan göra som hämnd typ kasta egg

det är inte lagligt :p

mens: var stod den?

seriöst?? fullt normalt enligt dig att bara ta med sig en exempelvis cykel hem bara för att den ej råkar stå innanför en tomtgräns?


   
SvaraCitera
mens
 mens

S3ON:

det är inte lagligt :p

seriöst?? fullt normalt enligt dig att bara ta med sig en exempelvis cykel hem bara för att den ej råkar stå innanför en tomtgräns?

det är skillnad på att gå in på någons mark och ta någonting och att leka med något som står på en lekplats/ute. men klart att man ska låta andras saker vara.


   
SvaraCitera
mens
 mens

men var jag ute och lekte med en unge och det stod någon leksak på en allmänning och hen tagit upp den och lekt med hade jag inte sagt något. hade dock inte låtit hen ta med sig den därifrån samt tagit den ifrån hen om ägaren kom tillbaka. 


   
SvaraCitera

om det regnar eller är blött ute kan du springa till hans gård. om han har nå buskar eller dylikt på gården kan du linda in dem i toa papper. Det kommer då bli små toa pappers bitar i hela buskarna och det kommer ta flera år att få bort det.

ta en lapp och skriv " Förlåt för att jag repade din bil" . Tejpa/klistra fast den på hans bil. om du vågar kan du ju repa den och fixa en punka på den Blink


   
SvaraCitera

hur vet du att det är han som tagit den


   
SvaraCitera

Det bästa imo vore att skälla ut honom. Känns i alla fall mer moget än att kasta ägg. 

Om du däremot vill vara lite mer omogen trots allt så kan du ju alltid skjuta rönnbär på hans hus/bil. Tror det ska vara hyfsat jobbigt att få bort. Iofs kanske det tar ett tag innan de växer. 


   
SvaraCitera

Plinga på hos honom och påpeka att du tror att de är han som har tagit din skottplatta.  Vill han inte säga något eller krånglar får du polisanmäla honom för stöld om du kan inskaffa några bevis tex om du ser att din skottplatta står på hans tomt eller dylikt. 


   
SvaraCitera

hahah nej roligare att göra någonting han minns


   
SvaraCitera