Aviseringar
Rensa alla

Skitdator aargh - hjälp?


Ämnesstartare

Så nu har jag ett underbart förbannat dilemma min stationära dator där jag har mina bilder på en inbyggd extern hårddisk har jag bilder från 2 st betalda fotograferingar. Och båda kunderna hade problem med att öppna sina skivor då de inte ville läsas in. Skulle göra nya skivor till dem idag och så provade jag att stoppa in den färdiga skivan i min skoldator istället och den säger samma sak "Går inte att läsa in skivan". BLIR TOKIG fotade ett till bröllop igår dessutom så måste få över alla bilder på skivor där med men det går inte för tillfället eftersom min stationära håller på med något fuffens.

När jag gör skivan i windows så formateras den för att förbereda skivan, sen lägger jag in bilderna, när alla laddat klart står det att skivan inte kunde förberedas, skivans mapp försvinner från utforskaren, när jag öppnar mappen ligger alla bilder där i, sen matar jag ut skivan och så fungerar inte skivan i alla fall??

Kräks av frustration snart haha


   
Citera
Ämnesetiketter

Använd något annat brännprogram.


   
SvaraCitera

Vad finns det för bra brännprogram?


   
SvaraCitera

isola:
Vad finns det för bra brännprogram?

Detta är rätt schysst för att vara gratis  http://cdburnerxp.se/sv/home


   
SvaraCitera

mrman:

Detta är rätt schysst för att vara gratis  http://cdburnerxp.se/sv/home

Fanks! Ska testa sedan när jag har tid.


   
SvaraCitera
Realm

Det kan vara filformatet som strular, kanske pröva med att ändra format på bilderna (mpeg, jpeg, etc.)

Kan även vara brännprogramet som strular, finns rätt många som man kan använda sig av och är gratis (google is your friend ^^)

Nummer tre jag kan tänka mig är det fysiska, dvs skivorna är paj, eller att du kanske måste bränna från en av de andra hårddiskarna du har.


   
SvaraCitera

Kul att du som driver business och sådär tar hjälp utav oss som inte ens får betalt av att hjälpa till. sicket jävla samhälle vi lever i..  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Realm:
Det kan vara filformatet som strular, kanske pröva med att ändra format på bilderna (mpeg, jpeg, etc.)

Kan även vara brännprogramet som strular, finns rätt många som man kan använda sig av och är gratis (google is your friend ^^)

Nummer tre jag kan tänka mig är det fysiska, dvs skivorna är paj, eller att du kanske måste bränna från en av de andra hårddiskarna du har.

Har jpg så känner att det borde inte vara några problem det har aldrig varit det förr?!
Det är först nu den senaste gången som det har blivit såhär, men löser det sig inte får jag köpa den där nya externa hårddisken och fixa allt på skoldatorn istället.

S3ON:
Kul att du som driver business och sådär tar hjälp utav oss som inte ens får betalt av att hjälpa till. sicket jävla samhälle vi lever i..  

Det är ingen inkomst som jag kan leva på ändå så ni får se detta som erat bidrag till mitt sparande till en ny kamera!! Är halvvägs nu, gläds med mig woho


   
SvaraCitera

Deviance:

Har jpg så känner att det borde inte vara några problem det har aldrig varit det förr?!
Det är först nu den senaste gången som det har blivit såhär, men löser det sig inte får jag köpa den där nya externa hårddisken och fixa allt på skoldatorn istället.

Det är ingen inkomst som jag kan leva på ändå så ni får se detta som erat bidrag till mitt sparande till en ny kamera!! Är halvvägs nu, gläds med mig woho

okejdå förlåter dig! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

okejdå förlåter dig! Hjärta

Hjärta


   
SvaraCitera
Realm

Deviance:

Har jpg så känner att det borde inte vara några problem det har aldrig varit det förr?!
Det är först nu den senaste gången som det har blivit såhär, men löser det sig inte får jag köpa den där nya externa hårddisken och fixa allt på skoldatorn istället.

Kan dock vara att filerna är korrupta och att du måste konvertera dom fram och tilbaka en gång. Skulle säga att det är värt ett försök även om det kan låta otroligt.


   
SvaraCitera

S3ON:
Kul att du som driver business och sådär tar hjälp utav oss som inte ens får betalt av att hjälpa till. sicket jävla samhälle vi lever i..  

Alltid så positiv S3ON! Hjärta


   
SvaraCitera

Gruvan:

Alltid så positiv S3ON! Hjärta

Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Realm:
Kan dock vara att filerna är korrupta och att du måste konvertera dom fram och tilbaka en gång. Skulle säga att det är värt ett försök även om det kan låta otroligt.

Låter ytterst konstigt, men ska i alla fall testa att lägga över det på en USB-sticka imorgon!


   
SvaraCitera