Aviseringar
Rensa alla

Skitförsäkring


Ämnesstartare

Fick mobilen stulen för en vecka sedan och igår när jag gick till the phone house så fick jag reda på att för att få en ny så måste jag betala 500 spänn i självrisk. Okej, det var en femtedel av mobilens värde men okej. MEN nu så säljer de inte samma modell som jag köpte för ca 4 månader sedan så jag måste betala mellanskillnaden till en dyrare, och de räknar såhär: mellanskillnaden mellan vad min mobil kostade UTAN MOMS och vad mobilen jag ska köpa kostar MED moms. Vafan? Nån som vet varför?

Nåväl, men det känns som att jag kommer få betala ca 1500 för en ny mobil och sen var det försäkringen som kostar några hundra i kvartalet. Är lite sur eftersom att jag inte har råd att lägga ut pengar på en ny mobil just nu.


   
Citera

Ge fan i att köpa en ny mobil eller skaffa något billigt?


   
SvaraCitera

Image
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Ge fan i att köpa en ny mobil eller skaffa något billigt?

Haha jo, det får fan bli så om inte pappa räddar mej och betalar. Men känns så jävla b eftersom att jag redan har betalat 500 spänn för min förra mobiltelefon (alltså, den var på avbetalning) och så går den och blir stulen [n]

och ja, nokia 3310 de va grejjer det.


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

mellanskillnaden mellan vad min mobil kostade UTAN MOMS och vad mobilen jag ska köpa kostar MED moms. Vafan? Nån som vet varför?

Betalade du moms för den första telefonen? Det är ju en ganska avgörande fråga.

ninjagrisen:

pappa räddar mej och betalar.

Du behöver inte räddas, finns finfina mobiler för några hundralappar. Har själv en Nokia 1112 som kostade 350 pix har jag för mig! Kan varmt rekommendera den, tycks vara stryktålig och har högtalarklocka och bra batteritid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Betalade du moms för den första telefonen? Det är ju en ganska avgörande fråga.

Alltså.. Jag har ju inte betalat telefonen, det är ett såntdär "teckna abonnemang, mobilen gratis" och så betalar man 100 spänn i månaden i 2 år typ. Det kändes helt okej eftersom att mobilen annars skulle kosta 2500 och nu blir det ju 2400.. Men 2500 var med moms iaf.. Vet inte varför jag inte skulle betala moms, jag är inget företag iaf.

Stringburka:

Du behöver inte räddas, finns finfina mobiler för några hundralappar. Har själv en Nokia 1112 som kostade 350 pix har jag för mig! Kan varmt rekommendera den, tycks vara stryktålig och har högtalarklocka och bra batteritid.

Haha jo men då har jag en gammal mobiltelefon som fungerar okej, grejen var ju bara att nu när jag faktiskt kostade på mej en ny mobil så försvann den efter mindre än ett halvår..


   
SvaraCitera

Blir väl så dyrt eftersom alla ungdomar är så jäkla duktiga på att tappa bort mobilen hela tiden...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Blir väl så dyrt eftersom alla ungdomar är så jäkla duktiga på att tappa bort mobilen hela tiden...

Kan ju inte hjälpa att nån jävel snodde min mobil dock. Känns lite b att jag sen ska betala typ 1500 för en ny när jag har en dyr försäkring..


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

Kan ju inte hjälpa att nån jävel snodde min mobil dock. Känns lite b att jag sen ska betala typ 1500 för en ny när jag har en dyr försäkring..

Sant
Egentligen ska man aldrig skaffa försäkring på någonting - det lönar sig inte i längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Sant
Egentligen ska man aldrig skaffa försäkring på någonting - det lönar sig inte i längden.

Nej jag har insett det nu oxå hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick faktiskt en ny igår på bara självrisken, så det var trevligt 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera