Aviseringar
Rensa alla

Skitkonstig huvudvärk!!!


Ämnesstartare

Okej, det kanske är något ofarligt, men då och då, nån gång om dan, får jag ont i bakhuvudet, liksom från nacken och uppåt, inte i muskeln utan i huvudet. "Anfallen" håller i sig i typ en halv minut åt gången, och det är så mysko. Någon som har nån som helt aning om vad det kan vara? Är något hypokondrisk...


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

migrän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

010807:

migrän

Det behöver inte vara migrän. Du behöver förklara lite mer vad du till exempel har gjort innan det inträffar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lollet:

Det behöver inte vara migrän. Du behöver förklara lite mer vad du till exempel har gjort innan det inträffar.

migrän


   
SvaraCitera

Gå till läkaren innan det blir värre säger jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

010807:

migrän

Det låter inte som om det är migrän faktiskt.

AndyPandy:

. Någon som har nån som helt aning om vad det kan vara?

Jag har en aning om att du borde gå till doktorn och undersöka det där, konstig huvudvärk skall man inte leka med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Migrän är en kronisk huvudvärkssjukdom som kännetecknas av mycket smärtsam pulserande huvudvärk som förvärras av ansträngning. Vanligt är att värken upplevs sitta i ena halvan av huvudet och ibland vandrandes från ena sidan till den andra. Värken kommer i anfall som kan vara i allt från en halvtimme upp till fyra dygn. Frekvensen av dessa anfall kan vara från enstaka gånger per år till flera gånger i veckan. Många med migrän upplever en förhöjd känslighet mot ljus och ljud."

Läs och se om det är migrän Andy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det låter inte som om det är migrän faktiskt.

gör det ju D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

010807:

gör det ju D:

Migrän är inget som kommer plötsligt, är där en stund, och försvinner. Mina migränanfall gör mig sängliggande en hel dag och sviterna därefter, hängig och tung i huvudet, kan sitta i i flera dagar därefter. Hur som helst: migrän eller inte, en läkare bör konsulteras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

migrän eller inte, en läkare bör konsulteras.

Sant [y]

Kan vara ångestattack, har jag fått


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjärncancer


   
SvaraCitera

Kolla upp det snarast. "Åskknallshuvudvärk" kan vara tecken på hjärnblödning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

migränanfall gör mig sängliggande en hel dag och sviterna därefter, hängig och tung i huvudet, kan sitta i i flera dagar därefter.

oja [sad] pure pain!


   
SvaraCitera

Hjärntumör, I'm posetive.


   
SvaraCitera

Irresiistible:

Hjärntumör, I'm posetive.

Kan vara om han haft andra symptom tidigare, för huvudvärk är ett sent symptom på hjärntumör.


   
SvaraCitera