Aviseringar
Rensa alla

Skitnervös inför muntlig redovisning


Ämnesstartare

ska redovisa om 2 h och är så jävla nervös så det finns inte!min röst blir alltid hackig, jag blie röd o ja vill bara gå o dö.tips för att få normal röst o inte bli röd i ansiktet?!:(( känns som ja ska spy snart..


   
Citera

Du ska redovisa inför dina klasskamrater? Tänk på att de är dina klasskamrater och inga främlingar. Fokusera gärna blicken på den du känner bäst. Resten kan du 😉


   
SvaraCitera

Tänk på hur skönt det kommer vara när du är klar. Satsa på att få ut det du har förberett och strunta i resten, strunta i om du blir röd eller hackig - det gör ingenting då det är naturligt. Jag tror de flesta i din klass kan känna igen sig i att bli nervös inför saker och ting. Men ju mer du tänker på det, att du inte ska bli röd eller inte hacka med rösten, desto större chans är det att det blir så.
Lycka till och glöm inte att andas!


   
SvaraCitera
reben

om du har papper lägg dom på bord 
för mig om jag känner jag blir stel skakig o börjar hacka i rösten o så brukar d hjäla lite grann att röra på mig under redovisningen typ gå fram o tillbaka mot dom som lyssnar o röra på armarna o så. rita på tavla, peka på powerpoint o så. detta e väl för att jag då själv inte märker lika mkt att jag skakar o då blir jag lugnare mentalt oxo, inte lika stressad av att "omg jag står o skakar ser helt dum ut"


   
SvaraCitera
time
 time

Jag hade en intervju med Ina Forsberg nyligen, då pratade vi om JUST det här. Kika in!  http://ungdomar.se/blogg/det-handlar-om-att-vaga-ge-hundra-procent


   
SvaraCitera

alkohol. 


   
SvaraCitera