Aviseringar
Rensa alla

Skitsnack och så ..


Ämnesstartare

Asså jag stör mig verkligen på folk som ljuger och så, visst alla kanske gör det nån gång ibland utan att tänka sig för men alltså sånna som gör det varje dag och i allt dom säger.
alla tror ju att det är värst när vänner ljuger eller snackar skit.
men jag tycker inte det är så, jag tycker det är när vuxna gör det för barn.
speciellt när barnen vet om att dom inte talar sanning och behöver höra/läsa allt.

jag har en på facebook han är typ 40 (jag känner honom) och han ljuger om exakt ALLT han skrivet så att alla ska vara emot hans ex (min moster) och han har hans barn på fb och dom vet att saker inte är sant och dom behöver läsa allt .. fast dom hatar honom men ändå ..
och han frågar mig hela tiden va min mosters nya kille heter men jag har sagt till honom att han är vuxen och får lösa sina egna problem utan att blanda in barn i dom.
fast han fortsätter att fråga mig men har börjat fråga hans barn och mina syskon va min mosters nya kille heter fast jag har sagt till dom att dom verkligen inte får säga det och då gör dom inte det.
men bara för hon har en ny kille så skriver han saker om henne på hans fb..
och alla tror ju på honom och dom som vet sanningen vågar inte säga ifrån, det är bara jag som vågar och jag vet allt om det som är just nu och jag fattar varför hans barn inte gillar honom .. det är synd om mina kusiner typ :/.. han är alkoholist och helt störd .
men liksom jag tycker inte att jag borde få göra det när det finns jätte många vuxna som kan göra det, men dom säger bara att det är bra att jag gör det...

det är väll värre när vuxna ljuger om saker eller snackar skit om en annan vuxen för barn ?
det verkar som bara jag tycker det ... och dom jag har frågat tycker bara det är töntigt att bry sig men det tycker inte jag xd..
man borde väll ändå få ta upp vad man vill och ha olika åsikter.. tror jag väll..


   
Citera

Ja fyfan för det

Visst är det dåligt även när barn (eller tonårigar) snackar skit, men jag tycker ändå att det är snäppet värre när vuxna (40-åringar[confused]) gör det. De ska ju vara förebilder för de unga.


   
SvaraCitera

Skitsnack är aldrig acceptabelt. Oftast är personen som snackar skit, och ljuger väldigt osäker på sig själv. Det finns dom som ljuger för att de vill att folk ska tycka om dem mer, men oftast så kommer alltid sanningen fram och det har en motsatt effekt.

Situationen du beskriver där det är en äldre man som skriver saker på facebook, så finns det bara två stycken som vet sanningen, och det är han och hans förra tjej, dvs din moster. Jag påstår inte att din moster ljuger, men det krävs alltid att man hör en historia från båda för att man ska kunna förstå den riktiga sanningen. Men det är så klart fel av honom om han smutskastar din moster, och att han drar in dig och dina syskon i deras problem. Hoppas han förstår att han gör fel och slutar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Ja fyfan för det

Visst är det dåligt även när barn (eller tonårigar) snackar skit, men jag tycker ändå att det är snäppet värre när vuxna (40-åringar) gör det. De ska ju vara förebilder för de unga.

ja, men han är helt konstig ..

Grief:

och att han drar in dig och dina syskon i deras problem. Hoppas han förstår att han gör fel och slutar.

men asså han skriver typ att dom brukar vara hos varann och idag skrev han att dom brukar ligga med varann , och asså dom träffas aldrig .
och så skriver han massa saker som man inte ens fattar vad dom kommer ifrån ...
och typ förra veckan ringde han till en av min kusin och sa att han skulle ta självmord, och man säger väll inte sånt till en 7åring .. fast han gjorde det aldrig
och när dom är hos honom så bara han dricker och sover..
men han kommer aldrig fatta att han gör fel..


   
SvaraCitera

Varför tar du inte bort honom som vän på Facebook?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Varför tar du inte bort honom som vän på Facebook?

kul att läsa allt konstigt han skriver


   
SvaraCitera

vetinte1999:

kul att läsa allt konstigt han skriver

Då tycker jag att du får skylla dig själv lite för att han skriver till dig. Och om du nu tycker att det är jobbigt att han skriver saker om din moster, så borde du ju ta bort honom så du slipper se det. Jag tycker det är konstigt att du klagar på vad han skriver men att du tycker att det är kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Då tycker jag att du får skylla dig själv lite för att han skriver till dig. Och om du nu tycker att det är jobbigt att han skriver saker om din moster, så borde du ju ta bort honom så du slipper se det. Jag tycker det är konstigt att du klagar på vad han skriver men att du tycker att det är kul.

men asså jag vill inte att han skrivet till mig men jag vill se vad han skriver i sin logg


   
SvaraCitera

vetinte1999:

men asså jag vill inte att han skrivet till mig men jag vill se vad han skriver i sin logg

Du kan inte både äta upp kakan och ha den kvar. Han är som han är, uppenbarligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Du kan inte både äta upp kakan och ha den kvar. Han är som han är, uppenbarligen.

men jag har tagit bort honom nu


   
SvaraCitera

vetinte1999:

men jag har tagit bort honom nu

Bra!


   
SvaraCitera

Att bara ta bort honom från Facebook kanske hjälper till en viss del (du slipper se det) men det hindrar ju inte honom ifrån att fortsätta skriva påhittade sanningar om din moster. Din moster borde konfrontera honom! Hon om någon borde ju veta vad som är sant och inte.


   
SvaraCitera