Aviseringar
Rensa alla

Skjuta upp mens med nevoletta 28


Ämnesstartare

Jag är på min första karta nevoletta 28 på sockerpillerna.
Jag vill skjuta upp min mens där här gången,
Men jag tog mitt första sockerpiller igår för att jag inte hade någon annan karta med mig, men kan jag börja med min andra karta och skjuta upp min mens även att jag hat tagit det första sockerpillret? Och isåfall vilken tablett ?
tacksam för svar !


   
Citera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Försök att lägga trådarna i rätt del är du snäll.


   
SvaraCitera

ingen bra idé, första kartan ska man ju dessutom ta efter "reglerna" säger dom. om det verkligen är sjukligt viktigt att skjuta upp kan du ju låtsas att du glömde ett piller i tredje veckan och följa dom instruktionerna (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sooofijah:

men kan jag börja med min andra karta och skjuta upp min mens även att jag hat tagit det första sockerpillret? Och isåfall vilken tablett ?

japp, det kan du. det är ju samma sak som att glömma ett piller i vecka fyra, och det står att då ska man antingen börja käka sockerpiller eller hoppa över mensen. så imorgon ska du alltså börja på en ny karta med hormonpiller![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nån som tar neovletta? jag ska börja för första gången med p.piller ska börja med första pillerkarta nästa vecka just nu väntar jag på min mens, men ni som redan tar neovletta berätta kortfattat är dem bra, mår man bra, biverkningarna kan man få större bröst i sånna fall hur lång tid tar det tills man lägger märke till


   
SvaraCitera

Rosirosi91:

mår man bra, biverkningarna

Google is your friend. Det är så olika för alla, det enda du kan göra är att googla och se vad du kan förvänta dig så blir det väl inga större överraskningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joo jag har googlat men ville höra från den person som redan använder neovletta28, de känns på ett sätt lättare


   
SvaraCitera

Rosirosi91:

är dem bra, mår man bra, biverkningarna kan man få större bröst i sånna fall hur lång tid tar det tills man lägger märke till

För mig funkar dom jättebra, men det är ju högst individuellt. Du märker väl efter ett tag om du får några av biverkningarna, bara kolla bipackssedeln och håll utkik ^^


   
SvaraCitera

Rosirosi91:

joo jag har googlat men ville höra från den person som redan använder neovletta28, de känns på ett sätt lättare

Finns väl tusen trådar på forum etc om det redan? När jag googlade mina hittade jag massa på stylesearch osv [confused]


   
SvaraCitera

jag hat skjutit upp min mens flera månader (med neovletta) och nu mår jag skit[cry] Så gör inte de!!!!1111!!!!!1!![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

City Mormor:

jag hat skjutit upp min mens flera månader (med neovletta) och nu mår jag skit Så gör inte de!!!!1111!!!!!1!!

Det är väl ändå individuellt? [sad]

Jag blev jätteledsen av Cerazette [cry]


   
SvaraCitera

makarooner:

Det är väl ändå individuellt?

vet inte men jag tror inte de e bra för kroppen (jag har hoppat över 4-5 gånger)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dmn:/, men det är nog från person till person.


   
SvaraCitera

City Mormor:

vet inte men jag tror inte de e bra för kroppen (jag har hoppat över 4-5 gånger)

Superbra är det ju inte. Men man ska ha "mens" med sina ppiller minst 4 gånger om året. Bara man inte har mindre än det ska det nog inte vara nån stor fara.


   
SvaraCitera