Aviseringar
Rensa alla

Skön smärta.


Smilen
Ämnesstartare

Hur är skön smärta? När gör det ont så att det blir skönt? 

Massagesmärta är skön och även träningsverk. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Massage mot smärta är skön,  inte träningsvärk dock Förvirrad


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

CitronSaft:
Massage mot smärta är skön,  inte träningsvärk dock Förvirrad

Men det sköna är med träningsverk att det är bra smärta.


   
SvaraCitera

TräningsvÄrk är väl mest psykiskt skönt, dock. Jag kan tycka att det är lite skönt att tandtråda så tandköttet blöder ibland. Är dock ej speciellt fysiskt masochistisk av mig. 


   
SvaraCitera

Smilen: även träningsverk.

Tardig


   
SvaraCitera

Smilen:

Men det sköna är med träningsverk att det är bra smärta.

Det träningsvärk visar är att du har utsatt kroppen för något den inte känner igen. Det har inget med att du har varit extra bra eller något i den stilen. 


   
SvaraCitera

kroppen borde väl känna igen träningsverk efter flera års träning?? då man har träningsverk varje vecka 


   
SvaraCitera

handendärnissen:
kroppen borde väl känna igen träningsverk efter flera års träning?? då man har träningsverk varje vecka 

Det jag menade var att den känner igen det den blivit utsatt för. Du kanske höjer ribban varje gång du tränar eller pushar dig själv eller gör nya övningar?


   
SvaraCitera

ja tränar typ inget höhö

Getrekt:

Det jag menade var att den känner igen det den blivit utsatt för. Du kanske höjer ribban varje gång du tränar eller pushar dig själv eller gör nya övningar?


   
SvaraCitera

Smärta finns ju för att vi ska hålla oss borta från det som är skadligt, så men om det inte hölls, och vi började skada oss själva för att det är skönt, så skulle vi ju dö. Om den sköna smärtan var av allvarligare sort eller på dumma ställen.

Men det kan kännas skönt att använda tandtråd/göra illa tandköttet ibland, men det hjälper ju bara barn att få ut mjölktänderna, om det bara var rå smärta så skulle man ju inte vilja få ut dom då man nästan måste göra illa tandköttet lite för att få ut tänderna ibland.

Lika med träningsverk, om det inte fanns så skulle man bara fortsätta med det ansträngande, och bara bli svagare.
Men det finns, och vi tränar inte när det gör ont, och då så hinner musklerna byggas upp, och vi blir starka.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Det träningsvärk visar är att du har utsatt kroppen för något den inte känner igen. 

Allt Så kan basketspelare i t.ex NBA inte få träningsvärk Söt


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Jag kan tycka att det är lite skönt att tandtråda så tandköttet blöder ibland.

Nej vad säger du, aj =S
Det är inte min sak att döma, men var försiktig så att det inte blir infekterat eller så.


   
SvaraCitera

Klia på myggbett tills de blöder Rodnar


   
SvaraCitera

Smilen: träningsverk

handendärnissen: träningsverk

applekakanshaj2: träningsverk


Träningsvärk.*


   
SvaraCitera

Crysilis:

Nej vad säger du, aj =S
Det är inte min sak att döma, men var försiktig så att det inte blir infekterat eller så.

jadå. man ska ju fortsätta, tydligen. dock kommer det ju in fler bakterier när man gör så. menar nu sår som redan finns där och förvärras av att göra rent, alltså.


   
SvaraCitera