Aviseringar
Rensa alla

Skönhetsideal


Ämnesstartare

Så sjukt trött på alla dessa pressande skönhetsideal runt om oss, och undrar hur mycket folket påverkas på insidan.

Hur de påverkas och reagerar på utsidan är ganska tydligt. Men vad fan ska vi göra för att stoppa det här skitet? Visst man ska ha en hälsosam kropp och må bra, men det är en annan sak.

Någonstans måste det ta slut.
Vad tycker du är jobbigast med skönhetsidealen?


   
Citera
Ämnesstartare

ja hur brukar man göra när man inte tycker om något.. Jo man gör det man tycker är rätt istället. Svårare än så är det faktiskt inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänker inte så mycket på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja hur brukar man göra när man inte tycker om något.. Jo man gör det man tycker är rätt istället. Svårare än så är det faktiskt inte.

Jo det är klart, men jag tycker att det blir så inrotat i huvudet att man ser det som rätt, det som finns överallt, det man vill eftersträva och efterlikna. Och då finns kanske inte heller alltid självförtroendet och säkerheten att göra det som man innerst inne tycker är rätt osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ettlitetstegitaget:

osv.

Visst kan det vara svårt att inte vilja följa flocken. Men grundfrågan tycker jag egentligen är vart man ska dra gränsen för hur mycket och vad man låter andras åsikter styra i ens liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skiter totalt i alla skönhetsideal. Jag äter det jag tycker är gott, skulle aldrig få för mig att sätta min fot på ett gym, går-, vandrar-, cyklar-, simmar- och åker skidor för att hålla mig i form. Har bra mycket bättre flås än äcklen på gymmen som knaprar anabola. Mår i största allmänhet jävligt bra. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ettlitetstegitaget:

Vad tycker du är jobbigast med skönhetsidealen?

Att det är demokratihämmande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är så jävla trött på att folk pratar om skönhetsideal hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Visst kan det vara svårt att inte vilja följa flocken.

Det handlar inte bara om att inte följa flocken, och vad andra ska tycka om en. Jag tycker att det har gått så långt att det finns så mycket ångest om vad man själv tycker om sig, sin självbild. Och det tycker jag personligen är jobbigt.

Man tror att man måste vara på ett visst sätt och se ut på ett visst sätt för att räknas in i kategorin snygg, het och så vidare. Man vill ha ögonen på sig, man vill känna den här bekräftelsen att man har lyckats. Men vem är det som bestämmer vad som är fint och vad som är fult? Det är ju upp till alla individer. Då anser jag att det är fel att det ska finnas så starka "riktlinjer" i dagens samhälle om vad jag är acceptabelt eller inte och det gör det svårare att få fram sitt eget tycke och välja sin egen väg.
..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Bitch:

äcklen på gymmen som knaprar anabola

Haha, inte drar alla över en kam här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ettlitetstegitaget:

en jag tycker att det blir så inrotat i huvudet att man ser det som rätt, det som finns överallt, det man vill eftersträva och efterlikna.

Det gäller dig då kanske. Man behöver inte bry sig om några "skönhetsideal".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ettlitetstegitaget:

Då anser jag att det är fel att det ska finnas så starka "riktlinjer" i dagens samhälle om vad jag är acceptabelt eller inte och det gör det svårare att få fram sitt eget tycke och välja sin egen väg.

Dessa riktlinjer är transcendenta - ideal skapas i en viss materiell omgivning och ändras till följd av detta.
Idéer, hur bra de än vå vara, är inte vad som styr världen framåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inget du kan göra förutom att leva ditt liv hur du vill med något slags hyfsad jävla integritet, världen i sig är dock köpt och såld för länge sedan, den kan du glömma att du kan förändra. Skönhetsidealen skapar jobb - vill du höja arbetslösheten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det störigaste tycker jag är romantiseringen av fetma och fördömandet av smala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Resten av jordens länder borde ta efter Israel när det gäller just detta.


   
SvaraCitera