Aviseringar
Rensa alla

Skogen i Sverige behandlas inte rätt!


tycker att skogen behandlas förvånansvärt bra om man ska jämföra den med allt annat vi människor dagligen våldför oss på. Givetvis finns det företagare och organisationer som värnar den bättre än andra men överlag så tycker jag inte att det är något att klaga på. Blädningsbrukets fördelar framför slutavverkning med kalhuggning som följd börjar mer och mer erkännas även av de stora markägarna.

Slut frågor.


   
SvaraCitera

jag gillar skogen och tycker att vi skulle kuna behandla den bättre än va vi gör.


   
SvaraCitera

Vadå behandlas fel? Allt utanför städerna är skog som har fritt spelrum och tar över i by och socken där en gång mänsklig civilisation funnits


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Ensamvargen:

nej, träd kan inte känna så många känslor.

När jag var liten var jag väldigt ensam.

Min enda vän var ett stort träd som jag satt under.

Jag brukade berätta mina problem och när vinden blåste kring lövkronorna kändes det som han lyssnade.

När mina föräldrar bråkade sprang jag ut och satte mig under trädet. Jag kallade honom för stora Hubbe.

Men en dag gick jag ut och såg att två män höll på att såga ner trädet

"Nej! Inte Hubbe!" skrek jag.

Männen stoppade mig och sa "lugna ner dig grabben, det är bara ett träd".

Men för mig var han inte bara ett träd.

Han var en vän.

En vän som alltid fanns där, en vän som alltid ställde upp och den dagen då Hubbe dog.

Så dog även något inom mig.


   
SvaraCitera

Dräparen:

Så dog även något inom mig.

Hubbe kunde inte älska dig, eller höra dig. Hubbe var bara ett träd. Hubbe skulle mått mycket bättre om du aldrig existerat. Hubbe har egentligen alla anledningar att hata dig.


   
SvaraCitera

Elinsvampbob:

Vi håller på med ett skolprojekt om svenska skogar och hur dem används sen ska vi fråga personer hur dom tycker och om dom tycker att den behandlas rättvist eller ej.

Driver du eller?

Om vi ska prata om skogarna i helhet så tycker jag att de behandlas väldigt bra, sverige har gott om naturreservar och skogen växer i snabbare takt än vad den avverkas mycket på grund av att gamla åkermarker växer igen.

Dessutom är många skogsägare måna om att det lämnas kvar döda träd så att fåglar och insekter som behöver detta får sina behov tillfredställda.

Dräparen:

En vän som alltid fanns där, en vän som alltid ställde upp och den dagen då Hubbe dog.Så dog även något inom mig.

Men du fick ju en ny vän som hette Stubbe [blush] (HAHAAHHAHAAHAHAHAHAH)


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Hubbe kunde inte älska dig, eller höra dig. Hubbe var bara ett träd. Hubbe skulle mått mycket bättre om du aldrig existerat. Hubbe har egentligen alla anledningar att hata dig.

du är fan den sämsta hippien i världen D':


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Men du fick ju en ny vän som hette Stubbe [blush] (HAHAAHHAHAAHAHAHAHAH)

BA DUM DISH [love]


   
SvaraCitera

Dräparen:

du är fan den sämsta hippien i världen D':

Älskar träd men har fan inga illusioner om att dom älskar mig tillbaka. [cry]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Det här är ett Björndjur:

wtf svävar den eller nåt? eller har den andats in helium? eller kan dom hoppa?


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

wtf svävar den eller nåt? eller har den andats in helium? eller kan dom hoppa?

Den vinkar till kameran såklart! [mad][cute]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Den vinkar till kameran såklart! [mad][cute]

lr så kissar den ;:C


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

lr så kissar den ;:C

[cry]


   
SvaraCitera

Nej! Älskar träd. Blir ledsen när jag ser timmerbilar.


   
SvaraCitera