Aviseringar
Rensa alla

skola och jobb


Ämnesstartare

Har ni nånsin tänkt på det?

Hela livet går ut på skola och jobb. Finns liksom inget annat. Grunden är Skola.. och jobb.

UM lär mig så mkt om livets mörka hemligheter..

Kanske hör tråden hemma i filosofiavdelningen..


   
Citera
Ämnesstartare

ja det har alla tänkt på så du är inte ensam om saken [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välkommen till 2000-talet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Välkommen till 2000-talet.

ja för ingen jobbade eller gick i skolan förut[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

ja för ingen jobbade eller gick i skolan förut[zzz]

Förr var det meningsfullt ja, världskrig och grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Förr var det meningsfullt ja, världskrig och grejer.

så det är inte meningsfullt att jobba nu?^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

så det är inte meningsfullt att jobba nu?^^

Nä, för tråkig värld, för lätt att leva, folk hoppar nedför klippor pga det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har också tänkt på det där, vilket jävla liv egentligen. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjälte:

Har ni nånsin tänkt på det?

- Återigen en som har fel.
Allting kretsar inte runt jobb, och pengar. Ditt mående är det som är viktigaste.

Jag hör hur folk klagar på hur de skall klara sig om de inte har jobbet, men vi har fortfarande en levnadsnivå i Sverige, där det säger att vi skall ha så mycket, oavsett om vi jobbar, eller inte.

Varje gång man hör detta så blir man så sne, för de väljer bort deras mående framför ett jobb, som dessutom aldrig kommer finnas där för alltid, och hur bra mår de? Jo, de mår så himla dåligt så de inte vågar stanna hemma en dag utan att bli rädda att de inte har kvar deras bil nästa vecka, eller deras fina hus.

Jag blir så trött på sådant här. Ta det lugnt, ta ett djupt andetag och inse att livet kretsar INTE runt jobb, och betyg - det kretsar runt hur DU mår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Välkommen till 2000-talet.

tack. Detsamma 🙁

The Weapons Dude:

Nä, för tråkig värld, för lätt att leva, folk hoppar nedför klippor pga det!

haha.. som nordkoreas f.d. president 😀

LilleTweak:

Jag blir så trött på sådant här. Ta det lugnt, ta ett djupt andetag och inse att livet kretsar INTE runt jobb, och betyg - det kretsar runt hur DU mår.

jag blir trött på sådant som du säger. Det spelar ingen roll hur vi mår, har man ingen utbildning så man kan söka jobb är man helt jävla rövknullad.
Så om jag är cpfattig, arbetslös, kan knappt betala hyra och har massa skulder och anmärkningar hos kronofogden, så kan ajg ändå vara glad för att livet inte kretsar kring min ekonomi och jobb utan att ajg istället ska vara "glad".
Yeah.... right.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja hela livet går ut på att indoktrineras för att sedan träla vid Wallenbergs maskiner. har du inte fattat det[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjälte:

jag blir trött på sådant som du säger. Det spelar ingen roll hur vi mår, har man ingen utbildning så man kan söka jobb är man helt jävla rövknullad.

- Ja, jo, jag förstår din situation också, men den dagen du förstår att livet inte kretsar runt pengar, och jobb så är det en bra dag.

Jag har skulder, men jag mår ändå lika bra, för jag vet att det löser sig på ett eller annat sätt...och jag har en fördel - jag slipper ta korkade lån längre fram.

Mjälte:

Yeah.... right.

- Om du läste det ovanför, så stod det att vi i Sverige har ett existensminimum att leva för varje månad, och får man inte det när man jobbar så ansöker man om det hos socialen...men svenskarna är rädda för att vända sig till socialen, för de vill klarar sig själv, och inte verkar svaga, men välkommen till världen idagens läge - VI ÄR SOM VI ÄR, och att tro att jobb och betyg gör livet bättre än ju som att tro att Gud återkommer till världen och skapar fred emellan mig och mina fiender.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjälte:

Hela livet går ut på skola och jobb. Finns liksom inget annat.

Tråkig syn på livet du har! Jag ser skola och jobb som ett sätt att uppfylla det jag vill få ut av mitt liv. Meningen med livet är absolut inte skola och jobb för mig.. men det är en stor del av mitt liv, det är sant.

Dock så har genomsnittsmänniskan mer fritid nuförtiden än förr. Så det bättras ju[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Tråkig syn på livet du har! Jag ser skola och jobb som ett sätt att uppfylla det jag vill få ut av mitt liv.

Sen är det ju inte alla som utbildar sig till stridspilot. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte:

Sen är det ju inte alla som utbildar sig till stridspilot. [rolleyes]

Men alla har olika drömmar, det får du inte glömma.


   
SvaraCitera