Aviseringar
Rensa alla

Skola & pappa


Ämnesstartare

Kan börja med att jag har haft ett helvete nu i 7an, inget har gått som de skulle folk är på mig och hatar mig för massa skit orkar inte dra den historian här.

Nu har vi fått våra omdömen "betyg fast i skrift inte MVG m.m". De har inte gått bra för mig och jag har lovat pappa flera gånger att jag ska jobba bättre osv, men nu litar han inte ens på mig vad som än händer är han inte på min sida han är på mig hela tiden för att jävlas. Jag blir så jävla förbannad vill bara flytta ibland. Lixom en pappa är ju till för att kunna prata med och lita på osv, men nej dockfan ska han inte ens lita på mig.

Vad hade ni gjort i denna situationen?


   
Citera

Allt du kan göra är ditt bästa.


   
SvaraCitera

om någon gång på gång säger att man ska bättre sig och inte visar någon förbättring så skulle inte jag heller lita på personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om någon gång på gång säger att man ska bättre sig och inte visar någon förbättring så skulle inte jag heller lita på personen.

jag är ju förfan hans son?


   
SvaraCitera

Mulele:

jag är ju förfan hans son?

behöver inte alls betyda att han skulle lita på dig mer. Han kommer nog att fortsätta tills den dagen han ser att du menar allvar när du säger att du ska bättra dig. tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kämpa på. allt blir bättre. och bättre, bättre[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mulele:

Lixom en pappa är ju till för att kunna prata med och lita på osv, men nej dockfan ska han inte ens lita på mig.

Du måste ju visa honom att du är pålitlig.


   
SvaraCitera

Pluggat mer. Det är så lätt att åtminstonde få hyffsade omdömen/betyg. Klart att han inte litar på dig när inga förändringar sker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du förklarat för honom varför det inte gått bra för dig då? Han borde tänka om om han vet hur du har det i skolan.

Annars får du väl helt enkelt ta och plugga mer. Du lovade något, men höll det inte. Såklart din pappa blir besviken.
Däremot kanske han hanterar situationen lite dåligt. Har han pratat med dig om det, eller började han bara "jävlas" med dig utan att ens fråga hur det kommer sig att du inte bättrat dig?
Om han inte frågat något alls så skulle jag förklara situationen om jag var du och be om stöd.


   
SvaraCitera

du kan inte göra mer än ditt bästa.. visa att du vill och att du har gjort allt du kunnat om du nu vill bevisa din pappa.. han blir nog stolt över att du försöker ditt bästa bara ska du se..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fan tror du att vi kan hjälpa dig på ett bra sätt om du inte vill berätta historian? Då kan vi inte objektivt bedöma din situation och ge dig råd. Du kan lika gärna ringa bris och säga att "du mår dåligt". Vill du däremot ha seriösa förslag, dra historian tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penis. [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Graviditet, Föräldraskap och Adoption


   
SvaraCitera