Aviseringar
Rensa alla

SKOLAN.


Ämnesstartare

Snart börjar skolan igen, och jag känner mig inte på topp.
Jag mår oftast bra på dagarna, men på kvällarna blir det som jobbigast. Jag vill inte börja skolan och få sådan ångest att jag inte går/börjar gråta i skolan.
Jag är nere nu, och allt känns botten. När jag mår dåligt så känns det som om ALLT går åt helvete, men jag tror att jag överdriver.
Vad ska jag göra med skolan? Den känns verkligen piss och jag har panikångest [sad]
Jag vågar heller inte gråta för det känns som om allting kommer att bli värre, vet inte varför. Har hållt gråten inom mig jättelänge nu..


   
Citera
Ämnesstartare

Då är vi två [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför känns skolan piss?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FBYRA UNE FYBPXANG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Varför känns skolan piss?

Vet inte ärligt talat. Mår lite dåligt just nu, (livet är väl alltid upp och ner? Känns som om jag gör detta till en big deal för att jag är nere just nu :< )
svårt att hitta mig själv, SKOLPRESS - 100 saker att göra osv. Vill inte vara i sociala sammanhang just nu, vill reda ut mina self-problems först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

vill reda ut mina self-problems först.

Vad sägs som att lite sådär spontant ta ledigt? Går du i gymnasiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad sägs som att lite sådär spontant ta ledigt? Går du i gymnasiet?

Nej går i nian, och nu kommer nationella proven också.
Vill inte ta ledigt, vill inte gråta, känns som om jag ger upp då[shake]
Gymnasievalen oroar mig också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Nej går i nian, och nu kommer nationella proven också.
Vill inte ta ledigt, vill inte gråta, känns som om jag ger upp då[shake]
Gymnasievalen oroar mig också.

Jaha okej...
Men du kommer ju inte lösa någonting om du inte försöker ta tag i problemen, och det är ju enklast om du får den hjälp du behöver. Har du pratat med en psykolog? Kan vara skönt att bara få ut allt. Svårt att försöka ordna upp saker helt själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade fett mycket ångest i nian, och grät så fort jag kom hem. Det är normalt. Ha bara tålamod. [smile]

Du kommer tycka tvåan är mer ångestframkallande än nian, så passa på att vara så glad under ettan... [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Vill inte vara i sociala sammanhang just nu, vill reda ut mina self-problems först.

Du har rätt, hela världen borde stanna upp o låta dig reda ut dina personliga problem först! Jag tänker inte gå till jobbet före det har löst sig för dig, och jag ska be alla jag känner att göra samma sak....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

. Har du pratat med en psykolog?

Kuratorn, dock är hon ledig just nu. Ska försöka få tag på henne direkt när skolan börjar.
Att gråta är väl inte att ge upp? Och allting blir väl inte värre?
Och gymnasiet, är det inte svårt att få nya vänner? nya skolan, nya klassen osv. Jättejobbigt ju [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Du har rätt, hela världen borde stanna upp o låta dig reda ut dina personliga problem först! Jag tänker inte gå till jobbet före det har löst sig för dig, och jag ska be alla jag känner att göra samma sak....

JAG vill inte vara i det. Skolan alltså, känns jobbigare.
Skolan kan fortsätta utan mig, menade jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

Du kommer tycka tvåan är mer ångestframkallande än nian, så passa på att vara så glad under ettan...

Okej, men jag tycker att gymnasiet kommer bli jobbigt pga ny klass och allting [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Kuratorn, dock är hon ledig just nu. Ska försöka få tag på henne direkt när skolan börjar.

Jag tycker du är jävligt duktig som redan varit i den tankebanan att prata med någon. Folk kan ha svårt för att be om hjälp.

Sharpen:

Att gråta är väl inte att ge upp? Och allting blir väl inte värre?

Nej?

Sharpen:

Och gymnasiet, är det inte svårt att få nya vänner? nya skolan, nya klassen osv. Jättejobbigt ju [sad]

Nej men det kan ju bli svårt om du är en sådan som är tyst och inte ett dugg social. Men du har tid att jobba på det tills dess att gymnasiet börjar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Okej, men jag tycker att gymnasiet kommer bli jobbigt pga ny klass och allting

Tro mig, det där löser sig. Alla tänker samma sak, och du kommer få en eller fler kompisar.


   
SvaraCitera