Aviseringar
Rensa alla

Skolan stal min mobil


Ämnesstartare

Hej.

Idag på min syslöjdslektion messade jag med mobilen, och läraren upptäckte mig. Hon tog min mobil och sa att jag kunde hämta den hos rektorn efter att skolan var slut.
Så gjorde jag.
Men när jag kommer dit får jag höra att rektorn har åkt och att jag inte kan få min mobil.
Lärarna säjer att jag får skylla mig själv, och det är ju sant, men straffet var ju att jag inte skulle få ha mobilen under resten av skoldagen, dom kan ju inte behålla den efter skoltid, eller?

Får dom verkligen göra såhär? Är det rätt att ta & behålla en elevs privata ägodel efter skoltid.
Borde inte det räknas som stöld ?
Det är ju samma sak som att en lärare skulle komma fram på stan och ta min mobil och sticka, inte sant?

Hjälp uppskattas!


   
Citera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Skyll dig själv,
Fast jag hade aldrig låtit det hända.


   
SvaraCitera

Förstår inte ens varför du tillät din lärare att ta din mobil från första början. För det första så behöver du inte ge den till henne, för det andra, vad ska hon göra om du inte ger den till henne?

Ta mobilen från elever gjorde man på 90-talet


   
SvaraCitera

hahahahahaha Bara att slå en signal till rektorn jue! [cute]


   
SvaraCitera

nä, dom får inte göra som dom gjort.

minns en lärare beslagtog en kortlek från en klasskamrat i högstadiet. så säger läraren "dina föräldrar får komma och hämta denna efter skoltid" .. eh? [mad]


   
SvaraCitera

egenmäktigt förfarande kan ju ge fängelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Förstår inte ens varför du tillät din lärare att ta din mobil från första början. För det första så behöver du inte ge den till henne, för det andra, vad ska hon göra om du inte ger den till henne?

Ta mobilen från elever gjorde man på 90-talet

Så funkar det inte riktigt i vår skola, läraren har rätt att ta mobilen från en elev, om han/hon tycker att det behövs.
Helt jävla stört, men så funkar det tydligen ?


   
SvaraCitera

KiLLiNGFORCOOKiES:

Får dom verkligen göra såhär? Är det rätt att ta & behålla en elevs privata ägodel efter skoltid.

De har rätt att beslagta din mobil om du använder den under lektionstid ja. Däremot måste de lämna tillbaka den efter skoldagens slut, vilket de troligen hade gjort också om rektorn hade varit där. Är väl bara att hämta den imorgon istället? Inte hela världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

egenmäktigt förfarande kan ju ge fängelse

va? menar du att jag kan sätta rektorn i fängelse? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

De har rätt att beslagta din mobil om du använder den under lektionstid ja. Däremot måste de lämna tillbaka den efter skoldagens slut, vilket de troligen hade gjort också om rektorn hade varit där. Är väl bara att hämta den imorgon istället? Inte hela världen.

Nej, det är inte hela världen.
Men om man VET att en elev ska hämta sin mobil kan man ju tänka till lite ? Mobilen låg ju förfan på han skrivbord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dem får ha den i 4 dagar max.


   
SvaraCitera

KiLLiNGFORCOOKiES:

Men om man VET att en elev ska hämta sin mobil kan man ju tänka till lite ? Mobilen låg ju förfan på han skrivbord

Rektorn vill väl komma hem till sin familj precis som alla andra efter arbetsdagens slut. Har full förståelse för att han inte vill stanna kvar på jobbet längre än nödvändigt bara för en värdelös mobils skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuuuuuu:

dem får ha den i 4 dagar max.

tänk om jag verkligen behöver den ?
mobilen är viktig förfan, jag kan bli våltagen eller vad som helst, och hur ska jag då kunna kalla på hjälp?


   
SvaraCitera

KiLLiNGFORCOOKiES:

va?

nä men din lärare skulle kunna få böter eller fängelse. mest troligt böter.


   
SvaraCitera