Aviseringar
Rensa alla

Skolans mat..


Ämnesstartare

Alltså let's be honest. Skolmaten är det vidrigaste jag nånsin stött på! Min skola använder företaget "sodexo" som lagar maten och sedan levererar den till en skola nära oss, de värmer den, skickar den till oss, och vi får värma den igen sedan äta den (: maskar, plastbitar, skruvar, skalbaggar mm hittar man då o då. Det jag inte förstår är VARFÖR man bestämmer sig för att starta ett företag som lagar mat om maten man lagar blir VIDRIG??? Vi betalar 4 kr per portion???? Visst borde Skolverket eller nåt liknade ta upp detta och fixa maten? Den ska trots allt vara näringsrik & hålla oss igång i ca 5 timmar varje dag innan vi kommer hem & det gör den ej? Skolmaten har "hjälpt" min ätstörning, då jag ej åt i skolan. Va tycker alla


   
Citera

Du får väl använda studiebidraget att äta ute varje dag och se hur länge det räcker.

Hur många gånger tror du inte elever klagat på skolmaten? 
Verkar inte som den är "tillräckligt dålig" för att ändras på och då får man lösa det genom att vara mindre kräsen och kanske äta mer sallad istället. Finns säkert inte pengar nog för att få alla nöjda.


   
SvaraCitera

Vår mat är också vidrig. Skolan lovade för 2 år sedan att vi skulle få ett eget kök år 2014. Men det har inte kommit än. Det var det de skröt om när vi skulle "välja" högstadieskola...

"Vi kommer få så mycket bättre mat när vi får det nya köket under sommaren när ni ska börja åttan"

Samma sak sa de till årets sjuor fast nu år det sommaren 2017 istället.

Jag brukar ta med mig en smörgås eller en risifrutti så jag slipper vara hungrig hela dagen


   
SvaraCitera

de snackade om det när jag gick där för 10 årsen också lol 

adaq: Skolan lovade för 2 år sedan att vi skulle få ett eget kök år 2014. Men det har inte kommit än.


   
SvaraCitera

S3ON:
de snackade om det när jag gick där för 10 årsen också lol 

Förvånar mig inte... 


   
SvaraCitera

Tycker skolmaten i vår skola är bra, finns alltid två alternativ + soppa. 


   
SvaraCitera

hjärtis: maskar, plastbitar, skruvar, skalbaggar mm hittar man då o då

Nej det gör du inte.

hjärtis: Det jag inte förstår är VARFÖR man bestämmer sig för att starta ett företag som lagar mat om maten man lagar blir VIDRIG???

Av samma anledning som alla andra företag i hela universum. För att tjäna pengarCool

hjärtis: Va tycker alla

Det var väl inte den roligaste maten alla gånger, men för min del var det ofta bättre än det man fick hemma.


   
SvaraCitera

Eller så är ni jävligt kräsna bara.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Nej det gör du inte.


   
SvaraCitera

När du når insikten om att det är din egen bortskämdhet som talar så kommer det bli bättre.


   
SvaraCitera

Tänk på alla barn i Afrika som skulle döda dig för den äckliga maten du får i skolan.


   
SvaraCitera
soviet

aristoteles:

Nej det gör du inte.

haha jo min gamla skola har också varit med om sånt


   
SvaraCitera
soviet

minns att jag hittade larver i mitt hamburgarbröd <3


   
SvaraCitera

soviet:

haha jo min gamla skola har också varit med om sånt

Barn gillar sådana rövarhistorier ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Barn gillar sådana rövarhistorier ja.

fast det är dock inga historier. När vi visade mattanterna masken i maten så sa de att det bara var positivt-och tecken på ekologisk mat..


   
SvaraCitera